Krukväxter som inte behöver så mycket värme

Pazuzu

Trådstartare
Jag skulle behöva lite tips på krukväxter som inte är så känsliga för lite kallare inomhusklimat. Jag brukar ha runt 16-18 grader inomhus på vinterhalvåret (men det är säkert kallare där de står i fönstret) och de flesta växterna klarar inte av detta har jag märkt (slängde precis två halvdöda växter), så nu behöver jag ha hjälp med förslag på lite "tuffare" växter för att fylla ut tomrummen!:)

Sv: Krukväxter som inte behöver så mycket värme

Jag törs inte svara på om det gäller allmänt men jag har ungefär samma innetemperatur som du och mina orkidéer(Phalaenopsis) stortrivs.

Garderobsblomma och svärmorstunga trivs utmärkt i den temperaturen.

Jag har ungefär samma temperatur och har en klivia, en tändsticksblomma och tre cyklamen som lever och fröjd :)

Tack för tipsen! Nu har jag lite att hålla utkik efter!:)

Nu blir jag avundsjuk!

Den temperaturen är ju PERFEKT för övervintring av nästan alla växter. Vad var det för växter du slängde? Jag kan inte komma på en enda som inte gillar att ha det svalt om vintern.
Ta novemberkaktus tex. Den blommar som en galning om de får ha det lite svalt. I vintervärme blommar den inte alls.

Jag bor i lägenhet och har sådana där marmorbänkar som är monterade ovanför elementen. Det blir varmt om fötterna för växterna och många klarar det inte. Om vintern vill de ha svalare. Att övervintra pelargoner tex - det är bara att glömma.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 815
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 218
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Vi flyttade in i nya huset för lite drygt två månader sedan. Min erfarenhet av växter sträcker sig till krukväxter som inte blommar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 565
Senast: labb
·
Skola & Jobb Varning för långt inlägg... Jag är en så kallat "ung vuxen", som dock känner mig som en 16-åring... Då menar jag inte bara mitt omogna...
2
Svar
21
· Visningar
2 306
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar