Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En liten fråga. Skulle ni köpa en krubbitare som inte har några problem med magen förutom lite extra gaser?
Detta är oftast baserat på okunskap dock, de stallägare som jag vet som är kunniga och har läst på lite har inga problem med det. Men det begränsar ju utbudet lite.
Är det inte vanligt att kribbitare även får problem med lösa / Onornalt slitna framtänder?
På vilket sätt är det okunskap att vara irriterad på ljudet?
Har delat stall med en otroligt inbiten krubbitare (kunde lämna mat för att ställa sig och krubbita = fri tillgång osv hade inte hjälpt.) och det är ett vansinnigt irriterande ljud när de sätter igång.
Inget jag vill lyssna på när jag är i stallet om jag kan välja bort det.
Min har inte slutat än, efter 1½ år på lösdrift/bete med fri tillgång till grovfoder/gräs. Men hon biter i princip bara när hon äter, det är inte så att hon står vid någon stolpe och biter oavbrutet bara för sakens skull.Jag har lösdrift, och de flesta hästar minskar eller slutar helt med sitt krubbitande då, vad jag har erfarit.
Kl
Jag brukar ha som regel att man inte ska köpa på sig problem, men är det hästen med stort H skulle jag nog inte bry mig så mycket och ta ev extrajobb som det innebär för att ha rätt miljö till hästar som har dessa beteenden.
Jag hade dock aldrig haft en krubbitare på box utan på lösdrift oavsett och då för att försäkra mig om att miljön skulle vara så optimal det gick.