Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Corax skrev:Min häst står granne med en halvblodsherre som både krubbiter och väver.
Kan detta påverka min häst negativt?
Ja, nog kan det påverka din häst. Det kan vara nog så störande om grannen bökar på med sitt. Det beror lite på hur känslig din häst är för omgivningen. Tror dock inte att din ska bli "smittad" av beteendet men störd, ja.Corax skrev:Min häst står granne med en halvblodsherre som både krubbiter och väver.
Kan detta påverka min häst negativt?
Tack! Du satte ord på det jag ville sagt!kenneth skrev:Bara en kommentar till dig som tror att man kan åtgärda krubbitning! Det är en kronisk åkomma och det går inte att bota. Jag utgår ifrån att de som säger att det går att åtgärda aldrig själva har haft problemet utan bara "anser" att det går. Med krubbitarrem kan man i bästa fall ta bort symtomen för tillfället men hästen kommer att fortsätta krubbita så fort han får tillfälle oavsett vilket tjusigt stall du ställer honom i.
Och hur föreslår du att det som du säjer går att åtgärda eller bota?Mia_R skrev:Ingen fara att det skulle smitta, så du kan lugnt stå kvar i stallet om ni trivs där.
> ann80: Krubbitarremmar är ingen lösning på ett problem, det är att dölja problemet utan att åtgärda orsaken. :smirk: