Kroppsstrumpa?

L

Lisso

Stämmer det att det finns en "kroppsstrumpa" till hästar. Jag menar typ ett fodral som täcker kropp,hals och huvud som skyddar hästen från smutsfläckar. Finns det även en "strumpa" till svansen? Iså fall, vet nån var man kan köpa sådana :confused:

Det stämmer bra. Dessa är jättebra att dra på under natten före en tävling så att den nybadade hästen förblir ren! De som går över halsen är också superbra om man har en häst med kort man som gärna lägger sig på båda sidorna av halsen! de trycker liksom ner manen så att den torkar och därför lägger sig snyggt och prydligt på ena sidan! :)
Finns för svansen också, ja!
:rofl:
//Malin

Lils Western Store har en jättebra sådan. Kolla under hästlänkar-westernbutiker så hittar du hennes butik.

Tack för svaren. :) Är det nån som vet om det finns nån westernbutik i Göteborgsområdet?

Tre hästar i Kungälv har en del saker. Hör med dem om de har eller kan ta in? Annars finns det ju på nätet att beställa.

herregud... :crazy:
e d nåt som bara används inom western? Har aldrig sett ett sånt täcke tidigare.
fast iofs. d e ju jättebra, matchar me glittersprayen o tagelförlängaren o sånt.

Kanske är det så här i Sverige att det bara är vi westernfolk som använder dessa, men i USA används det nog överlag. Himla prakiskt om man vill ha en ren häst inför tävlingen och dessutom ha liggande man på en sida.

Bara inom western??? Visst inte!! Jag pratade med Lil igår och hon sa att när hon var nere i Falsterbo förra året på de stora hopptävlingarna där så var en av toppryttarna (i hoppning) där och köpte "hoods" (alltså "strumpan" för hals och huvud) till sina hästar. Så det finns fler människor än vi westernfolk som vill ha rena och snygga hästar på tävlingsdagen utan att behöva gå upp flera timmar tidigare för att duscha och putsa. :idea:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 195
Senast: Anna-Bella
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: IngelaH
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama