Kroppsbyggnad - Sadelutprovning

KlaraR

Trådstartare
Hur skulle ni beskriva hästen på bilden för en sadelutprovare? Kroppsbyggnad - framförallt rygg, manke, bogar osv som påverkar sadelläget.
Hästen i fråga är en islandshästvalack på ca 1,38 m. Vi har i dagsläget problem med att sadeln ligger illa (antagligen ej utprovad ordentligt - fick med den från förra ägaren) och framförallt glider fram och lägger sig på bogarna (kalaskulan kan även kanske bidra), så nu är det dags för ny! Sadelutprovaren vi tänkte anlita åker ut och bor en bit bort, så ju noggrannare beskrivning av hästens uppbyggnad i förväg desto bättre!
Tack!

Bifogade filer

• 0B82B0C1-283F-4EEC-93FB-BC2C922E93CD.webp
    0B82B0C1-283F-4EEC-93FB-BC2C922E93CD.webp
    52,2 KB · Visningar: 119
Varför inte skicka bilder på hästen och beskriva såsom du gjort här? Vi kan ju inte tyda mer av dina bilder än vad sadelutprovaren själv kan, i kombination med dina egna ord. :)

Kan du inte skicka bilderna till sadelutprovaren?

Varför inte skicka bilder på hästen och beskriva såsom du gjort här? Vi kan ju inte tyda mer av dina bilder än vad sadelutprovaren själv kan, i kombination med dina egna ord. :)

Kanske jag kan göra!
Tänkte bara då det verkade som att sadelutprovaren helst skulle ha beskrivningen tillsammans med bokningen som sker via en hemsida där det verkar klurigt att få med bilder. Men går säkert att maila några bilder efter bokning eller liknande :)

Lite övriga kommentarer om hans exteriör och kroppsbyggnad då? Skulle vart kul att höra!

Svårt att få grepp om längd/vidd utan riktmärken men rent generellt en väldigt rak rygg, minimal manke, inte så bred alls framtill och heller ingenting som stoppar sdeln från att glida fram (fett, bogar eller muskler). Normalt gjordläge. Isisar brukar vara korta så jag antar att denna också har ett kort sadelläge.

Skulle kollat efter kort, rak sadel, med bogstopparpaneler, vidden lär inte bli ett problem.

Lycka till med utprovningen, hoppas ni hittar något som passar er båda!

Liknande trådar

Utrustning Jaha, då var man med häst (och Bukefalos ;) ) igen efter några års uppehåll. Dessvärre känner jag mig lite lost nu när jag ska välja...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: Puriousity
·
Utrustning Jag är helt rudis på sadlar. Börjar väl få lite grepp om livet men jag är verkligen inte duktig. Det är verkligen en djungel och mkt att...
2
Svar
31
· Visningar
3 875
Senast: Baddy96
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
653 244
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar