Sv: Kroon-fallet:Svidande kritik mot djursjukhus, veterinär och förbund
*kl
Vad trevigt. OM det är så att hon inte döms, så visar RIN att det är fritt fram att rida och tävla behandlade hästar.
Vilket innebär att de knappast kan bestraffa någon annan (ffa inte på lägre nivå) om denne behandlar sina hästar i samband med tävling.
Jag menar, om en ryttare på Sofias nivå har tillåtelse att vara "omedveten" så måste ju en ryttare på lägre nivå, med betydligt lägre kunskapsnivå verkligen inte kunna åka dit för det.
Seriöst. Även en ryttare som är OKUNNIG håller väl reda på vad veterinären gör med hästatrna.
Är man dessutom tävlingsryttare (som har för avsikt att starta en oren/"ovillig" häst) så bör man väl vara ännu noggrannare med vad som händer hos veterinären.
Jag har vid vissa veterinärbesök varit lite frånvarande och inte haft koll till 100% vad som gjorts med mina hästar, men å andra sidan skulle jag aldrig få för mig om att träna och tävla en häst som sprutas/är ofräch.
Givetvis ska veterinären meddela vad den gör med hästen(detta kan ju ske genom fakturaunderlaget), men när det gäller tävling så är det ryttarens ansvar hur mycket man än vänder och vrider på det.
Nej - Sofia ska allt få sitt straff!
Precis som Alla ryttare som blir påkommna ska få! Oavsett nivå på tävlande, status på tävlingsnivå och hur mkt pengar man har i kassan.
Det är för HÄSTARNAS skull det finns dopingregler, just för att idioter inte ska behandla dem samtidigt som de är i träning/tävling.