Kronoinspektör

Har vi någon här som jobbar som kronoinspektör?
Jag har sökt jobb som kronoinspektörsaspirant och vill gärna veta mer om hur det är, arbetstider, lön osv :)
Min svåger och svägerska har jobbat som det. Som jag har förstått det ett mycket omväxlande jobb, både kontor och ute på fält. Båda har efter några år pluggat vidare inom myndigheten, och den ena har efter 20 år bytt till nytt jobb på Skatteverket. Den andra är kvar på Kronofogden och ska forska inom något ämne där, dock med bibehållen lön. Så verkar finnas många vägar vidare om man efter några år känner för att lära sig nytt eller mer. Bägge tjänar bra.

Min svåger och svägerska har jobbat som det. Som jag har förstått det ett mycket omväxlande jobb, både kontor och ute på fält. Båda har efter några år pluggat vidare inom myndigheten, och den ena har efter 20 år bytt till nytt jobb på Skatteverket. Den andra är kvar på Kronofogden och ska forska inom något ämne där, dock med bibehållen lön. Så verkar finnas många vägar vidare om man efter några år känner för att lära sig nytt eller mer. Bägge tjänar bra.

Det låter intressant, tack! :)

googlade statistik och medellönen ligger på 29000. Inte jättebra...

En vän jobbade som det innan. En sak som man kanske inte tänker på är att det finns mycket tragedier bakom händelserna. Visst förekom det hot men väldigt mycket mer psykisk ohälsa än hot.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är trött på nuvarande jobb. Har inte lyckats ta mig igenom en vidareutbildning (på gymnasienivå) eftersom jag helt saknar... 2
Svar
39
· Visningar
2 556
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 554
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
692
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?