Kronisk lunginflammation?

Flummflicka

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av det? Min pojke fick nyss den diagnosen och jag känner mig otroligt flrvirrad... :confused: han är pigg och andas normalt nu. Ska tillbaka till klinik för ett nytt prov om 14 dagar. hur ser framtiden ut och vad kan man göra? :crazy:

Sv: Kronisk lunginflammation?

Jag vet faktiskt inte vad man kan göra, men vill trösta dig med dessa ord. Jag vet en häst som fått diagnosen kronisk, kemisk lunginflammation.:confused: Att pållen drabbades av den berodde på en foderstrupsförstoppning, där sen lite foder hamnade i lungan.
Han lever ett bra liv än idag, trots att detta hände för 5 år sedan.

OKej, tack iafl för ett lugnande svar.

Allt känns otroligt förvirrande och det har vart dålig kommunikation mellan mig och veterinären då jag inte får några svar från honom... har även pratat med en distriktare och ska ringa henne igen och höra vad hon har att säga om dena diagnos.

Veterinären var Norsk och kan ha med lunginflammation menat någit annat?
*Hoppet är det sista som överger* :crazy:

Är veterinären TB, så tycker jag att dene uttrycker sig klart. Så förmodligen menade han inget annat än lunginflammation.

Jag har en fråga, har din häst stått på vila. Boxvila, sjukhage, eller liknande. Min pålla höll på att få lunginflammtaion när hon hade erlichea, orsaken var att hon stod stilla hela tiden och slem bildades i lungorna. Hon fick en laddning med Hippotrim, samt order om långsam promenad. När hon sedan sattes igång för ridninge igen, kom det slem ut överallt. Munnen, näsan rann konstant vid ridning och det var riktigt segt slem som hängde i remsor.:eek:

Tb? *hjärnan är inte med idag* ;)

Min häst har ridits helt normalt, har bra kondis och int hostat och jag har inte märkt något (förutom lite vitt snor ibland, inte ofta) på honom. Han är pigg och glad och blev dålig förra torsdagen när jag var ute och red (som jag skrivit om i en annan tråd.). Det här har verkligen kommit som en chock. :cry:

Han har harf erlichias förut, för 3 år sen. Det är det enda...

Kan dom bli friska från kronisk lunginflammation?

Ska ringa distriktarn så fort jag kommer hem, känns som jag får bättre svar från henne.

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 270
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 704
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama