Kronisk aktros + infl b b f..hjälp!?

M

mapaba

Någon som vet något om aktros och inflammation i benen fram???

kan man göra något åt detta...hur har det uppkommit...????

behöver hjälp snarast...

tack på förhand!!!

Sv: Kronisk aktros + infl b b f..hjälp!?

Ingen som vet????????!!!!!!:confused:

Du menar kanske artros?
Det innebär att det har bildats pålagringar i leden, t ex pga tidigare inflammationer eller andra skador/slitningar. Det går inte att avlägsna, dvs det är kroniskt. Inflammationer går att behandla, men beroende på hur allvarliga pålagringarna är varierar ju risken att de kommer tillbaka och blir kroniska.

min förra ponny fick artros i båda bakbenen. antingen är det felridning eller medfött. ingen vet varför min ponny fick det eller hur länge han haft det så det är svårt för veterinären att utreda orsaken

Min förra häst har fått detta, nu säger dem att han ska avlivas..att det inte går att göra något åt..han skulle tydligen ha jätte ont, men jag va hos honom igår o han va hur pigg som helst o visade inget att han hade ont...
hur e detta möjligt?

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 092
Senast: Thaliaste
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 272
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar