CallMeAce
Trådstartare
Moderator får flytta om jag satt denna fel. Efter att ha studerat min häst har jag kommit fram till att hon kanske har lite krokiga haser (?) Någon som är duktig på att se sånt dära med benställningar får gärna kommentera. Läste nämligen i nya Ridsport om krokiga haser och att det verkligen inte var bra för hållbarheten. Blev nu orolig eftersom jag ska ha och har min häst till hoppning. Nu ligger vi bara på höjder upp till 90 cm då hon är 6 år och är tagen sent pga föl, men kommer hon inte hålla för att hoppa???
Min hovslagare sa att hon har understuckna trakter och att det är därför hon står under sig med bakbenen. Kan det vara så att det är det som är problemet och att hon kommer bättra benställningen med bättre skoning? Eller beror det på varandra?
Någon som kan komma med något klokt svar eller någon idé?
Vill även veta vad jag kan göra för henne om det nu är så att hon har krokiga haser, eller har jag bara inbillat mig? jag är ganska bra på det . Veterinären sa inget om detta på besiktningen, jag köpte henne i september 2006.
Bilder:
Här står hon ändå ganska bra....
Så här står hon ganska ofta. Under sig liksom.
bry er inte om mig som sitter på för övrigt. Jag hade inga bättre bilder som var från sidan
Min hovslagare sa att hon har understuckna trakter och att det är därför hon står under sig med bakbenen. Kan det vara så att det är det som är problemet och att hon kommer bättra benställningen med bättre skoning? Eller beror det på varandra?
Någon som kan komma med något klokt svar eller någon idé?
Vill även veta vad jag kan göra för henne om det nu är så att hon har krokiga haser, eller har jag bara inbillat mig? jag är ganska bra på det . Veterinären sa inget om detta på besiktningen, jag köpte henne i september 2006.
Bilder:
Här står hon ändå ganska bra....
Så här står hon ganska ofta. Under sig liksom.
bry er inte om mig som sitter på för övrigt. Jag hade inga bättre bilder som var från sidan