Kritpulver och titanvitt?

Sv: Kritpulver och titanvitt?

Om det inte finns hos en vanlig färghandel så ska en byggnadsvårdsbutik definitivt ha det hemma.

Då ska jag testa färghandeln.:) Hoppas de har, för någon byggnadsvårdsbutik är jag osäker på om det finns här i trakterna.

Nä, inget sånt (fast kanske bra att lägga på minnet om man någon gång måste göra det;)). Det är så att en del fogmassa har ramlat ur mellan kaklen på mina kakelugnar, och jag läste i en bok om kakelugnsrestaurering att man ska använda kritpulver och titanvitt för att tillverka sin egen fogmassa lämpligt till kakelugnar. Dock endast titanvitt till vita kakelugnar, har man en färgad historia fick man tydligen experimentera med andra färgämnen.;)

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Hemmet Var är min bilnyckel? Jag har letat i tre dagar. Eftersom jag inte kan lämna hemmet utan bil (bor i obygden) så borde den vara hemma...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 317
Senast: fejko
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka