Kriteriet..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Japanesen
  • Startdatum Startdatum
J

Japanesen

Tycker ni att det var rätt häst som vann?
Jaded fick ju en flygande start...

Sen måste man berömma Conny Nobell också, vilken häst :bow:
Iofs så fick han ju loppet serverat men "först i mål" är det som gäller.. Men Fama Currit gjorde det bra också tycker jag..

Sv: Kriteriet..

Nej jag tycker inte att rätt häst vann.Är så gott som säker på att Kung hade vunnit utan första störningen.Dessutom tycker jag att det är HEMSKT att startpersonalen inte återkallade starten. :mad:

Conny är kung ocså:)Fama är inte dålig men jag tycker att hon har lite att bevisa mot hingstarna.Ingen skugga över henne men än har hon "bara" sprungit i ledning och slagit stona plätt lätt.

Sen tycker jag Zoccer Wadd var duktig!

Näe, jag tror att Kung Lavec hade vunnit utan "fusket" i starten och sedan trängning/påkörning av Witasp... Han gick grymt fort när han sedan gick ikapp dem efter galoppen.

Conny är helt ok han också... :-)

Tycker det var lite dåligt att dom inte återkallade starten.. Som dom gjorde med elitloppet..
Det är ju rejält mycket pengar dom kör om och sen att en häst får fördel av en flygande start är ju riktigt dumt..

Blir så j*vla irriterad bara.. Hos oss (mig?) i Kalmar så bröts tv4 PRECIS när starten till Kriteriet skulle gå.. Grrr :mad: :mad: :mad:

Så jag har inte sett loppet än, men kollade resultatet sen..

Anna

Nej, fel häst vann. Regelvidrig start och halva fältet "kom bort". :smirk:

Senast ändrad:

Jag höll ju så klart på Kungen, det var synd att det blev som det blev.
Men Hultman var ju glad i alla fall. "Äntligen fick den bästa hästen vinna". :crazy:

Jag vet inte..men känns inte det här kriteriet lite rumhugget?

Man fick liksom inte den där känslan som man får efter storlopp..*synd*

Men det är ju bara att gratulera Hultman/Kihlström till ännu en triumf :bow: och det har ju sagts att Jaded är hästen med bäst kapacitet INNAN han vann..

Angående Conny v.s Fama Currit.
Jag tycker Fama Currit gjorde det strålande..just det argumentet att hon bara sprungit i spets mot stona gör ju hennes insats än bättre.. ;)

Hon har inte fått Connys hårdhet ännu... :D

Japp hon saknar hårdheten fmen JAG tror aldrig hon kommer i närheten av Conny.Hon är det inte nu och jag tror inte hon är i närheten av honom nästa år eller året därpå.

knappis.

äh, jag tycker det var bra att Jaded vann! :)

fast lite synd att conny vann :p tycker faxen skulle vunnit där.

knäppte några fina kort på honom i boxen !

fast måste ju erkänna att conny är något bättre trots allt :D;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 236
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 811
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 317
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka