Sv: Kriterier
Börja med att kolla NNHA:s hemsida!
Problemet är, att det än så länge inte finns någon klassificering eller annan omdömesnivå på dom, som vill lära ut NH. Jag skulle kunna namnge några jag anser bra, och några jag inte rekommenderar, men det vore knappast en objektiv information. Andra kan ha andra åsikter. Dessutom har jag bara upplevt en handfull av alla dessa "NH-tränare" som poppat upp överallt.
Ett gångbart tips är kanske, att i första hand kolla med dom etablerade, dvs dom som funnits med under många år. Antingen var dom bra och har därför överlevt, eller så har dom förhoppningsvis lärt sig under resans gång. Men inte ens det är någon garanti.
Ett annat tips är att undvika dom som "fixar NH-utbildningen" på ett par dagar. Kika hellre på dom som totalt har flera dagars teori och flera dagars praktik.
Enligt min uppfattning behövs minst tre dagars teori för att få den grund som behövs, för att sedan kunna tillgodogöra sig praktiken. Det är ju ingen större mening med att börja "NH-jobba", om man inte förstår varför man gör det man gör, vad man vill uppnå och hur!
LIA