Kriterier för att bli elit sto?

Aladdin

Trådstartare
Snälla ni som vet! Vad krävs för att ett sto ska bli AB, A, Elit-premierad? Jag har sökt på ASVHs hemsida, här på Bukefalos och lite varstans, vet att jag har läst det någonstans men kommer inte ihåg var. ???

Sv: Kriterier för att bli elit sto?

Till att börja med: det är olika för olika raser - det finns FLER raser här än halvbloden.. ;)

Sen - storeglementet är, som så mycket annat, inte utlagt på ASVHs hemsida.
Däremot kan du hitta ALL sådan information (dvs för alla raser) på SHs hemsida. Direktlänk till storeglementet där: http://www.svehast.se/allm/2005Storegl.pdf (PDF-format - halvblodens regler börjar på sidan 23).
JAG kan tyvärr inte kopiera text från PDF-filer hit, därför kan jag bara länka till reglementet ifråga - trots att vi egentligen SKA ge svar här...

Sv: Kriterier för att bli elit sto?

Tusen tack, jag hittade vad jag sökte! Jag vet att det finns FLER raser än halvblod här, tyvärr glömde jag att skriva att det var halvblod jag menade!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka