Kristallnattens demoner går igen

Demokratin har ett pris. Bl.a. att alla får uttrycka sin åsikt inom lagens ramar.

Börjar man bekämpa de åsikter man inte håller med om på olagliga sätt så är man ju bara samma skrot och korn som dom man inte gillar.

Värnar man om demokratin så får man ju slåss för sin åsikt på ett lagligt sätt.

Om jag hindrar någon med olagliga medel att framföra odemokratiska åsikter som de har rätt att framföra så är jag ju inte på något sätt bättre än de som vill störta demokratin.

Självklart skall man inte stillasittande titta på men man väljer en protestväg som är inom demokratins lagar.

Åh, vad jag håller med dig i det här inlägget! Precis vad jag anser också!

Men V kanske följer utvecklingen noga och konstaterar att ingen i någon ledande ställning är ute med järnrör eller trakasserar folk utan i den mån de sker så är det andra politiska tillhörigheter och politiska vildar.

De kanske behöver din hjälp för att identifiera syndarna?

Nej, det är bättre de tvingar packet med huvor som är med vid deras möten att avlägsna sig...

Jaadu landsbygdsbo... Att din och min värdegrund skiljer sig åt konstaterade jag för flera år sedan. Jag kommer alltid välkomna mina barn med öppna armar till söndagsmiddagarna, oavsett var dom står och hur dom agerar politiskt. Mina barn röstar inte som jag eller min man. Agerar inte heller alla gånger som vi gör. Jag ser inte det som ett misslyckande, snarare tvärtom faktiskt. Jag ser det som att vi har lyckats med vårt mål: Att få dom att ifrågasätta, tänka, tycka och agera självständigt. Det tillsammans med grundläggande värderingar om medmänsklighet och alla människors lika värde. Den grunden har dom fått med sig och förvaltat väl. Jag har ingen anledning att vara annat än stolt.

Jag undrar om du verkligen menar allvar, skulle du välkomna en avkomma som aktivt och medvetet bidrar till att människor mördas, torteras och förtrycks?

I vår familj har vi högt till tak, alla åsikter accepteras under förutsättning att man inte genom sina handlingar medvetet bidrar till att människor mördas, torteras och förtrycks.

De flesta partier är företrädda vid söndagsmiddagarna, från M till SaP.
Just att ifrågasätta, tänka, tycka och agera självständigt. Det tillsammans med grundläggande värderingar om medmänsklighet och alla människors lika värde. När de skulle sänka sig till de odemokratiska rörelsernas nivå är de som människor inte välkomna.

Nu har idiotin nått en ännu högre nivå
I fredags var det konsert i Lund. Kartellen spelade tydligen. Efter det var det någon demonstration och något som de inblandade kallade gatufest a la "Reclaim the streets".

Sen bröt sig ett stort antal personer in i ett kulturhus med verksamhet för ungdomar. Där vandaliserade och slog sönder.

Ungdomar som brukar hålla till i lokalerna är ledsna och en teater vet inte om de kan genomföra sina föreställningar

Var "demonstranterna" höger eller vänster tror ni?

Och vad fan vill man uppnå?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka