Kriget i Ukraina

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså den där bron. Nu har de ju gått ut med hur det gick till och gripit ett antal personer.
Jag kan verkligen inte tro på att man smällde den där lastbilen i luften.
Du har missat den ryska säkerhetstjänsten FSB's röntgenbilder på lastbilen?
De har till och med fejkat fel modell på lastbil, och sedan använt detta underlag för de olika gripanden.

Så vi kan lugnt säga att det inte var någon lastbil som smällde, om det bevis som lanseras för den teorin ser ut så här:

https://tpyxa.net/2022/10/12/fsb-ep...of-the-truck-and-the-video-of-its-inspection/

Du har missat den ryska säkerhetstjänsten FSB's röntgenbilder på lastbilen?
De har till och med fejkat fel modell på lastbil, och sedan använt detta underlag för de olika gripanden.

Så vi kan lugnt säga att det inte var någon lastbil som smällde, om det bevis som lanseras för den teorin ser ut så här:

https://tpyxa.net/2022/10/12/fsb-ep...of-the-truck-and-the-video-of-its-inspection/
Jisses vilka klappträn. Hade inte sett de bilderna förut blev ju ännu tydligare att det rör sig om propaganda

Att en betydlig del av den ryska militären består av fd fångar och legosoldater gör situationen ännu mer farlig för civilbefolkningen. Det är inte de politiska fångarna Ryssland har rekryterat. Majoriteten av människor i ryska fängelser sitter där av en anledning. En odisciplinerad (vet inte ens om jag skulle kalla dem soldater) militär utan någon eller mycket liten erfarenhet som soldat eller militär disciplin, kopplat till bristfällig logistik av de mest basala behov är att bädda för plundring, krigsbrott och terror av civilbefolkningen. Av vad jag kunnat utläsa är även de som faktiskt var militärer innan kriget mer än ambivalenta till att ha skickats till Ukraina för att slåss.

Jag såg att pappa hade valt att kommentera kriget i Ukraina.

Intressant att den ryska säkerhetstjänsten påstår att den Ukrainska underrättelsetjänsten är så duktiga att smuggla in flera ton sprängmedel via Armenien, Bulgarien och Georgien utan att FSB märkte detta.

Med tanke på den infon som kommer fram tror jag inte på smugglat sprängmedel.
Jag har själv en teori om den här (åh va ska man kalla dom?).
De är en grupp i Ryssland som är emot kriget och har fått tåg att spåra ut, eldat ner värvningskontor osv. Det fick mig att tänka att kanske är det de som ligger bakom.
Vet inte om vi nånsin kommer få det rätta svaret.

Jag såg att pappa hade valt att kommentera kriget i Ukraina.

Intressant att den ryska säkerhetstjänsten påstår att den Ukrainska underrättelsetjänsten är så duktiga att smuggla in flera ton sprängmedel via Armenien, Bulgarien och Georgien utan att FSB märkte detta.

Med tanke på den infon som kommer fram tror jag inte på smugglat sprängmedel.
Jag har själv en teori om den här (åh va ska man kalla dom?).
De är en grupp i Ryssland som är emot kriget och har fått tåg att spåra ut, eldat ner värvningskontor osv. Det fick mig att tänka att kanske är det de som ligger bakom.
Vet inte om vi nånsin kommer få det rätta svaret.
Dessutom har de häktat fem ryssar och tre armenier/ukrainare. Ok 5 ryssar? Utan att tveka berättar Putin detta. Fem ryssar vem är det han egentligen slåss mot?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
41 575
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 449
Senast: Klara
·
Relationer Anonymt nick pga känsligt! Hej! Jag har en tuff situation som jag skulle behöva stöd i! För att sammanfatta så kort jag kan (det blev...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 107
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Valet i USA