Och? Mälardalen har härjat i både Svarta havet och brittiska öarna.Du får bli dansk. Deras kungahus går tillbaka till vikingatiden (och tanten är häftig!).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och? Mälardalen har härjat i både Svarta havet och brittiska öarna.Du får bli dansk. Deras kungahus går tillbaka till vikingatiden (och tanten är häftig!).
Jag bara presenterade ett alternativ (att rösta på i brist på bärsärk). Mälardalingarnas ättlingar är lite inkognito medan danerna håller sin fana högt i det tjugoförsta århundradet.Och? Mälardalen har härjat i både Svarta havet och brittiska öarna.
'Svarta solen' som kvinnan i centralbilden har på sig är en neo-nazistisk symbol som bl.a används av Azov-bataljonen i Ukraina som är nazister.
Kanske vi kan skicka in några flygplan baserat på detta? Förklara för Putte att det är bara gammalt svenskt territorium som vi försvararMen vänta lite är inte Ukraina svenskt från allra första början
Rurik en nordisk väring en varjag från Sveas rike grundade Kievriket
Men jag hoppas att inte någon här vill förneka att det finns nazistiska grupper inom Ukraina? Oavsett bilden menar jag.
Nu är det klart att Polen gratis skickar samtliga sina MIG-29 till Ukraina,
mot att USA skickar begagnade plan med samma kapacitet till Polen.
Nu har dessutom Pentagon sagt "fel upplägg. gör om."Jag förstår inte den historien. För nån dag sen lät det som att det var USAs idé. Polen var emot. Nu låter det som att det är Polens idé och USA är emot. Vill båda två att den andre ska skänka flygplanen till Ukraina och därmed riskera att dra på sig Putins vrede? Men ingen av dem vill själva göra det? Visserligen helt förståeligt men varför köra den diskussionen i media?
Nu har dessutom Pentagon sagt "fel upplägg. gör om."
Nej, jag förstår inte heller.
Nu kanske kanske jag förstår mer:
1) USA gav Polen ett erbjudande om nya flygplan om Polen skänkte sina MIG-29 till Ukraina.
2) Polen sa nej troligtvis då man inte så direkt vill utmana Putin.
3) Polen kontrar med en ändring av erbjudandet: De skänker sina MIG-29 till USA som sen skänker dem till Ukraina. Mot att USA ger de tillgång till flygplan med motsvarande förmågor.
4) USA vill inte heller utmana Putin så direkt och tackar nej till erbjudandet.
Nåt i den stilen... kanske... eventuellt.... men varför de för den diskussionen offentligt är för mig en gåta!
Förstår mer din 4) som att problemet nu är internt USA;4) USA vill inte heller utmana Putin så direkt och tackar nej till erbjudandet.
Läser detta på Landguiden "
Ukraina har under en följd av år haft en av de lägsta frekvenserna av vaccinationer i världen. Få är vaccinerade mot difteri, kikhosta och stelkramp. Bakom den låga vaccinationsgraden anas inte bara landets ekonomiska problem utan också en utbredd misstro mot vacciner. När konflikt utbröt i östra Ukraina 2014 varnade WHO för en akut kris för hälsovården. Det rådde stor brist på mediciner och landet hade inga förråd av vacciner.
2015 upptäcktes två fall av polio i sydvästra Ukraina. Två små barn hade drabbats av förlamning. Andelen vaccinerade barn hade minskat stadigt i samband med landets ekonomiska kris. Under 2014 vaccinerades inte ens hälften av barnen. "
Ukraina har under en följd av år haft en av de lägsta frekvenserna av vaccinationer i världen. Få är vaccinerade mot difteri, kikhosta och stelkramp. Bakom den låga vaccinationsgraden anas inte bara landets ekonomiska problem utan också en utbredd misstro mot vacciner. När konflikt utbröt i östra Ukraina 2014 varnade WHO för en akut kris för hälsovården. Det rådde stor brist på mediciner och landet hade inga förråd av vacciner.
2015 upptäcktes två fall av polio i sydvästra Ukraina. Två små barn hade drabbats av förlamning. Andelen vaccinerade barn hade minskat stadigt i samband med landets ekonomiska kris. Under 2014 vaccinerades inte ens hälften av barnen. "
Jag vet att vid mottagning av flyktingar vid den ukrainska gränsen skall erbjuda flyktingar Covid-vaccin. Vet dock inte hur alla andra krämpor hanteras.Undra om den svenska sjukvården (eller alla mottagarländer av flyktingar såklart) förbereder sig på detta också? Jag läste om att de förberedde sig för vaccination av covid iaf. Hoppas även detta.
Fast om de har en misstro mot vaccin lär de väl inte vara villigare bara för att de kommer till ett annat land? Tyvärr. Jag har faktiskt funderat på om flyktingströmmarna skulle kunna dra igång en ny covid-våg....Undra om den svenska sjukvården (eller alla mottagarländer av flyktingar såklart) förbereder sig på detta också? Jag läste om att de förberedde sig för vaccination av covid iaf. Hoppas även detta.
Finns det någon form av uppgifter om hur läget är idag? Det kan ju hända väldigt mycket på 6-7 år, både åt det bättre och det sämre hållet.
Fast om de har en misstro mot vaccin lär de väl inte vara villigare bara för att de kommer till ett annat land? Tyvärr. Jag har faktiskt funderat på om flyktingströmmarna skulle kunna dra igång en ny covid-våg....