Moderaterna kommer ansöka om Natomedlemskap om de vinner valet och de får stöd från andra typ. Ja vi får se. Misstänkte nästan att Natofrågan skulle kunna bli en valfråga denna gång. Hur kriget utvecklar sig har nog stor betydelse. Med mera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har alltid varit en fan av P1,Jag vill helst inte se bilder alls, alltså är Sveriges radio (P1) min huvudsakliga källa.
Jag lyssnar mest på webben och rätt ostrukturerat, men nej det låter som orimligt lång tid.Jag har alltid varit en fan av P1,
men behöver verkligen deras rapportering från Ukraina lagga med 36 timmar?
Fick ett meddelande från min vän, han sa att de behöver bra skyttar, (menade på att jag skulle åka ner), Jag är för gammal, för fet, för astmatisk för att göra nytta där.
Jag vill bara att eländet ska ta ett slut!
Sant men de ihop med Krim skadar ju inte att ha (Europas kornbod osv).
FYI: Det är hit du ska:Ge mig en Krag-Jørgensen något modifierad (tätare slutstycke) i förhållande till den modell som erbjöds USA 1873 med optiska riktmedel upp till 2500 yard (2250) meter, ett 45x20 kikarsikte och 10000 skott, samt en AK4 med 10000 rundor för närkamp upp till 400 meter så åker jag ner .
Ger ett litet fördröjt förtydligande kommentar till ovanstående:Min bestämda uppfattning är att Ryssland post Sovjet har haft noll strategi att ta hand om några som helst naturtillgångar. Dessa överlämnades med varm hand över till att driva till de enskilda personer som idag kallas oligarker.
Dessa såg bara en sak framför sig; att tjäna så mycket pengar som möjligt, till minsta möjliga ansträngning.
”Härifrån varierar också människors behov, någonstans är de byggmaterial, någonstans är de varma kläder, möjligheten att gömma sig för vädret och ta emot. Någonstans bara att starta om stadstrafiken, tillhandahålla ett sortiment av varor till salu. Naturligtvis är det stora problemet bränsle, nu har vi fullt upp med att säkra dess försörjning. Jag tror att bränslemässigt handlar det om en vecka eller två, för att få nog av allt. För nu är det långa köer vid bensinstationer och vi löser nu det här problemet, säger Rogov.
”Så fort nationalisterna drevs ut ur Mariupols utkanter visade det sig att människor lämnade staden i tiotusentals. De fick helt enkelt inte möjlighet att gå ut och ha möjlighet att vara trygga. 99 % av de räddade stannade kvar på folkrepublikernas territorium eller valde Ryssland som plats för evakuering. Detta bekräftar än en gång att människor perfekt förstår vem som är deras vän, vem som är deras fiende och vem som kämpar mot dem och vem som håller dem som gisslan”, förklarade vår samtalspartner.
Jag förstår inte varför du anser att M gör nato till en valfråga. Nato-medlemskap har alltid varit Moderaternas politik. Det har alltid varit en valfråga för M. Det är väl Ms kärnpolitik? Däremot har det inte alltid varit en valfråga för folket.Moderaterna kommer ansöka om Natomedlemskap om de vinner valet och de får stöd från andra typ. Ja vi får se. Misstänkte nästan att Natofrågan skulle kunna bli en valfråga denna gång. Hur kriget utvecklar sig har nog stor betydelse. Med mera.
https://www.svd.se/kristersson-sverige-maste-ga-med-i-nato-sa-fort-som-mojligtJag förstår inte varför du anser att M gör nato till en valfråga. Nato-medlemskap har alltid varit Moderaternas politik. Det har alltid varit en valfråga för M. Det är väl Ms kärnpolitik? Däremot har det inte alltid varit en valfråga för folket.
Så här är det, svenska folket gör Nato-medlemskap en valfråga.
Det är i min mening en gigantisk skillnad mellan att ha något i sitt partiprogram och att frågan är en valfrågaJag förstår inte varför du anser att M gör nato till en valfråga. Nato-medlemskap har alltid varit Moderaternas politik. Det har alltid varit en valfråga för M. Det är väl Ms kärnpolitik? Däremot har det inte alltid varit en valfråga för folket.
Jag förstår inte varför du anser att M gör nato till en valfråga. Nato-medlemskap har alltid varit Moderaternas politik. Det har alltid varit en valfråga för M. Det är väl Ms kärnpolitik? Däremot har det inte alltid varit en valfråga för folket.
Där jag bodde tidigare var skyddsrummet förvaring för cyklar. Inga källarförråd eller liknande. Det skulle väl i stort sett ta 4 personer en kvart att slänga ut cyklarna gissar jag.I princip alla skyddsrum är ju omvandlade till "källarförvaring" i alla hyres- och bostadsrätter, så uppmaning att återställa är på sin plats.
Sedan att Sverige inte står inför något riktigt hot hör inte hit, ett skyddsrum är ett skyddsrum och skal därför fungera som ett sådant med förnödenheter och utrustning att klara av upp till 3-4 veckors "inlåsning" av de personer som hör dit (dvs boende i området)
Även allmäna skyddsrum (så som tunnelbana och tågstationer)l bör ju ha förnödenheter för det antal människor de är dimensionerade för i minst 4 veckor i händelse av krig eller andra katastrofer.
Tror nog inte det här efterlevs någonstädes i Sverige, då uthyrning och intäkter från "butik space" och "trubadurer" för kommunerna vida överstiger kravet på allmän säkerhet och överlevnad för invånarna i kommunen.
Här är det tvättstuga... Inte optimalt, men tvättmaskinerna tar iaf inte jättemycket plats jämfört med om det hade varit förrådsutrymmen av allting.Där jag bodde tidigare var skyddsrummet förvaring för cyklar. Inga källarförråd eller liknande. Det skulle väl i stort sett ta 4 personer en kvart att slänga ut cyklarna gissar jag.
Jag förstår varför man vill använda utrymmet som förvaring åt något, men om man ska det vore väl tex cykelförråd det smidigaste ändå än källarförråd eller även tvättstuga kan jag tänka? Risken att skyddsrum faktiskt behövs i Sverige är inte så stort så bättre att det kommer till nytta mellan gångerna också, men ska ju vara lätt att åtgärda vid behov.Här är det tvättstuga... Inte optimalt, men tvättmaskinerna tar iaf inte jättemycket plats jämfört med om det hade varit förrådsutrymmen av allting.