Kräsna valpar

Smurfoff

Trådstartare
Har en kull nu med 2 valpar på 1 månad. Dem är tjocka och runda. Började försöka ge dem uppblött valpmat redan när dem var 3 veckor dem smaka lite på de men vill hellre dia från mamman. Nu är dem mer uppe och springer men är fortfarande kräsna. Äter lite och provar dricka men sen är de bara mamma som gäller. Dem är tjocka båda två.

Tips hur man ska få dem att äta mer? 1 gång om dagen känns väldigt lite, då dem äter knappt när ja lägger fram maten.

Sv: Kräsna valpar

Testa att ge dom något smakligt, nötfärs vet jag att min uppfödare gav valparna när dom var riktigt små. Det är kanske godare än blött torrfoder.

På "min" kennel började vi med att ge köttfärs och äggula när valparna skulle börja äta mer riktig mat. Det lär vara mycket mer uppskattat än tråkigt torrfoder.

Jag började med köttfärs+äggula till mina, blandade sedan i torrfoder, gick sedan över på uppblött foder och sedan torrt. Började vid drygt tre veckors ålder och gick nog över på blött foder vid ca 5 veckor. Mina uppskattade inte riktigt det blöta, så de åt torrt från ca 6 veckor.
Ge dem smaskig mat så kommer de börja äta :)

jag blandar barnvälling och nötfärs och ser till att det ljummet samma som mammas mjölk :) Med vissa vappisar så får ta lite på fingret och stoppa in lite i munnen ,men när man gjort detta några ggr om dagen så tycker dom att det är mycket gott ,

Tesora

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
2 022
Senast: Bison
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur