Krapi fra akureyri-igen!

L

luvan

Är det någon av er som har avkommor efter krapi?
skulle vara kul att veta lite mer om dom då jag själv har
en pojke efter honom?!
Vad vet ni om krapi?
skulle även vilja veta mer om honom....:confused:

Sv: Krapi fra akureyri-igen!

Om jag har förstått saken rätt så är Krapi numera vallack, han är också till salu om han inte redan är såld. Har ingen avkomma efter Krapi, men kanske någon annan har det och kan berätta mer om dem.

Har sett tre Krapi-avkommor, men bara på tävlingsbanan.
En hade väldigt lite framåt anda och var mycket passtaktig i tölten, en vill helts bara trava och vikslade mycket, men gick fram.
Den yngsta, som var 5 år var en mycket trevlig bekantskap som hade fyra trevliga och rena gångarter med ok aktion. Alla tre är skimlar.

Men jag känner inte hästarna och har bara sett dom inne på tävlingsbanan. Ryttarna var på varierande nivåer. Så det är svårt att veta hur hästarna verkligen är.

/Malin

Det är jag som äger Krapi och ja, han är till salu. Jag träffade och red flera avkommor efter honom i somras när jag jobbade hos Gardar, varav en var ett stort mörkbrunt sto, som bedömdes i första klass för exteriören som 4-åring i augusti. En annan var en trevlig nyinriden skimmelvalack med fyra väl åtskilda, rena gångarter, lätt för form och särskilt bra trav. En annan var också nykastrerad nyinriden skimmel, med mycket vilja och ganska envis, men annars trevliga gångarter.
Roligt att du har en avkomma efter Krapi, hur gammal och vem är mamman? Undrar du något mer är det bara att fråga. /Klara

Hejsan!
Nu blev jag nyfiken. Har just köpt ett sto som haft ett föl efter Krapi. Hur är han i sätt och temperament?

Fölet blev vad jag förstått ganska tuff och egensinnig och skulle vara roligt att höra mer om det bara kommit från mammans sida :D .

Några av de avkommor som jag träffade i somras var också de lite egensinniga och tuffa, medans andra var mer samarbetsvilliga och lydiga. Krapi är en underbar häst att hantera, mycket klok och lätt för alla att ha att göra med. Men samtidigt har han glimten i ögat och gör inte alltid som man har tänkt, även om han för det mesta gör det man ber om.

Vad kul att veta mer om honom:)
Min pojkes stamtavla;

E:Krapi fra Akureyri
U:Lilja från Näset
UE:Bliki fra Kirkjubae
UEE:Thattur 722 fra kirkjubae
UEU:Svala fra Kirkjubae
UU:Lukka fra Melstad
UUE:Kolskeggur fra Saudarkroki
UUU: Brunstjarna fra Kambur

Han är 5 gångare, kolsvart m. mkt man och svans, normalstor.
har ett supertrevligt lynne, är otroligt nyfiken och har glimten i ögat
försöker alltid hitta på nåt bus:smirk:
Han är grundriden och påbörjad töltträning.
Vore jättekul om ni kunde skriva ännu mer om hans släkt,
t.ex om någon vet ngt om hans mamma!?
och såklart även om krapi+ syskon!

Ja tyvärr. Det var därför han kastrerades, annars funkade han bra som hingst, vad jag vet.

Har en Krapi avkomma själv, han är femgångare med rätt dominerande tölt(väljer både trav & tölt i hagen) men jag hade gärna bytt mot en fyrgångare med dominarende trav, med tanke på att klasserna jag vill tävla inte innehåller pass.Nu är han inte tränad utan endast inriden så han är ju utvecklingsbar.De Krapi avkommor jag sett har mkt tölt & frambensaktion.

Min pålle väljer oxå främst trav och tölt men vissa dagar så galopperar han bara i hagen.
han har ganska "höga lyft" och han älskar att visa upp sig!
det är ganska kul med hans galopp, promenerar jag med honom och han e pigg så galopperar han brevid mig fast jag går!
riktig skolgalopp:)

Skulle vara kul att se om ni har några bilder på era avkommer efter krapi och även på krapi själv:bump: själv har jag tyvärr inga bilder än men jag jobbar på det!

Kollade på Stormhästar och där fanns en bild på Krapi som ung (innan han blev helt vit). Är det bara jag som tycker han var snyggare då? http://www.stormhestar.de/german/horse_view.asp?ID=18694#

Fanns även bilder på 4 avkommor där
Frosti från Råmuren: http://www.stormhestar.de/german/horse_view.asp?ID=36880
Lótus frá Búlandi: http://www.stormhestar.de/german/horse_view.asp?ID=92832
Mygla vom Möllerhof: http://www.stormhestar.de/german/horse_view.asp?ID=27779
Skutull från Fors Gård: http://www.stormhestar.de/german/horse_view.asp?ID=90809

Får de verkligen sätta ut bilder på hästar & folk sådär?

Som jag har fattat det (på min skoltyska) så är det "ägarna" som skickar in bilderna på sina hästar

Jaså?då kan jag berätta att det inte stämmer:smirk:

Ja du, blev bara förvånad över att se en bild som jag vet, vem som är ägaren samt den som tagit bilden men vet att han inte skulle skicka in bilden då hans sambo tävlar en bror till denna häst & det vore mer naturligt att skicka in en bild på dem i såna fall.

länkar till bilder får man väl alltid lägga in, men inte själva bilden, om inte man själv har tagit den.

/Malin

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 154
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
814
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?