Kraniosakralterapi?

Njae, tvärt om så är ju Essure ett exempel på hur metoden fungerar - när den inte missbrukas-. Essure gjorde inte vad den sades göra, och togs därför av marknaden. Att den inte stoppats innan den sattes in i människor beror ju på korruption. Det uppdagades och i de flesta länder har patienterna fått hjälp (även om Sverige fortfarande aktivt förnekar det som tom amerikanska patienter fått ersättning för...)

Alternativmetoder har en sak gemensamt: De hävdar styvnackat att det finns effekt trots att det helt saknas evidens. Och de fortsätter i årtionden, trots att de gång på gång motbevisas och den effekt som ses kan förklaras av placebo.
En medicinsk produkt/behandling måste ha bevisad effekt och det måste finnas bevis för att produkten/behandlingen inte är farlig innan den får användas. Essure är ett utmärkt exempel på när saker utan vare sig bevisad effekt eller att den inte är farlig enkelt blir godkänd för användning. Den användes dessutom i många år efter att den var bevisat farlig. Det kallar inte jag vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet.

Vilka är det som styvnackat hävdar det? Jag har aldrig träffat på någon (jag har däremot fått tips på folk där redan presentationen/hemsidan skriker scam) och skulle aldrig köpa behandling av en sådan.

Att jag provade kraniosakralbehandling var en ren slump. Jag hade hört hårresande och skrattretande påståenden om vad det var så när de stod där på mässan på Göteborg horse show så frågade jag vad det var och jag fick en provbehandling. Gratis den med.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit så galet trött på min nuvarande bransch att det på riktigt känns som någon form av övergrepp att åka till jobbet. I flera...
2
Svar
23
· Visningar
1 056
Senast: Aliide
·
Kultur Jag är rätt säker på att jag inte är den enda på forumet som skriver eller har drömmar om att en dag få ner den där romanen eller...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
4 695
Kropp & Själ Det här känns som ett så pass litet besvär att det inte går att söka vård för det, men jag funderar ändå på vad det kan vara och om...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp