Krånglig mage

Lycanthrope

Trådstartare
Vad är fel med min mage?

Det började för några månader sedan, egentligen på sommarjobbet på äldreboendet tror jag. Fast den har krånglat längre än så.

Jag började gå på toa och göra nummer2 flera gånger om dagen. Ofta är lite löst men inte alltid. Det kommer en del varje gång, inte bara pyttelite.

Nu gör den ont och känns "konstig" direkt jag äter ganska ofta, och behöver göra nummer2 flera gånger om dagen..

Jag har tidigare konstaterat att jag nog är laktosintolerant, när jag dricker ren mjölk/äter mycket glass eller grädde blir det löst och gör jätteont och känns obehagligt. Det märks direkt jag dricker ett glas mjölk (som jag nu har slutat med).

Vad kan det vara nu då?
IBS? Gluten? :(
Borde kanske gå till läkaren, vad gör dom för prover då?
 
Sv: Krånglig mage

Ja sök läkare är mitt råd. Dåliga magar är inte att leka med.

Förmodligen tar de blodprover och kollar infektionsvärden, kanske bokar tid för vidare koll tex rektoskopi samt att du får lämna avföringsprov.

Har själv en mag/tarmsjukdom som jag fick diagnos på för ett år sedan, hann bli ordentligt dålig och tappa 10 kg innan vi fick bukt med det.
 
Sv: Krånglig mage

Instämmer med hemlig, gå till doktorn (hemlig och jag har samma sjukdom). Det kan vara något som är lätt att fixa, det kan vara lite krångligare men det viktigaste är att läkaren får en chans att göra något (dvs man måste gå dit). Ge dig inte heller, tyvärr finns det läkare som inte tar magproblem hos kvinnor på allvar :mad: min diagnos blev försenad 6 mån pga en idiot till allmänläkare. Om det är något allvarligare är det så mycket lättare för dem att sas mota Olle i grind, de kanske inte behöver ta till de värsta medicinerna det första de gör (som i mitt fall, där var det atombombsnivå som gällde).

Hoppas du kryar på dig snabbt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
15 324
Kropp & Själ Varning långt inlägg... Jag har ett jättejobbigt problem som jag sökt hjälp för - men läkarna hittar inget fel. Jag har (vad jag kallar...
2
Svar
28
· Visningar
10 032
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Problem med magen har jag väl alltid haft, men nu är det värre än vanligt. Läkarna står rådlösa och muttrar något om IBS. Magen är...
Svar
17
· Visningar
2 472
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 021
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp