Sv: Krångel?

Och nu igen när jag skulle gå in i lektråden "Vem är jag" på ÄU. Jag gick via prenumerationerna till senaste nya inlägg.

Nu fick jag en igen. När jag skulle gå in på min tråd 'Livskadeanmälan, hur lång tid har det tagit?' () från sidan med mina prenumererade trådar. Samma som tidigare. Kan inte öppna internetplatsen bla. Åtgärden avbröts.

När man klickar okej får man en sidan kan inte visas. Backade och kommer till krontrollpanelen, nytt försök går bra.

Senast ändrad av en moderator:

Jag får samma enerverande felmeddelande då och då, och det sker på alla typer av platser, när jag går in i trådar, när jag går in i kontrollpanelen, när jag ska läsa inkomna pm - tja oavsett vad jag gör så kommer den där irriterande saken upp då och då. Ibland har hela sidan laddats klart och så tjongar den där upp. :(

Tillägg; Det händer i IE. Inte i firefox.

*kl*

Jag har också fortfarande problem. Använder IE. Nu senast för ett par minuter sedan när jag skulle gå in på Hästmänniska. Men som andra också upplevt så när man trycker bakåt efter felmeddelandet så kommer man till sidan man skulle.

Har dock inte upplevt att buke varit segt alls, bara att det kommer felmeddelanden tämligen ofta senaste veckorna jämfört med tidigare.

Nu hände det igen när jag skulle in i denna tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=976639
gick in som vanligt på sidan vid pilen (så man kommer till första olästa inlägg) och det är oftast då jag råkar ut för de här felmeddelandena.

(det stör mig inte så mycket, men kanske det kan hjälpa i felsökningen om man skriver om det tänkte jag. :) )

Händer mig också och jag har givetvis IE. Slumpartat får jag upp att sidan inte kan visas. Men trycker jag uppdatera i det läget så laddas sidan om och jag kommer in.

*KL*
Sker det alltid i trådar dvs en adress som innehåller showthread.php på de exempel jag fått verkar det så. Det verkar dessutom bara ske för IE.
Jag skall försöka titta ännu lite närmare på detta. Natten till idag genomförde jag lite saker som jag trodde skulle kunna hjälpa till lite, även med detta.

Ett tips som inte enbart har med detta att göra är att om ni har möjlighet, inte är förbjudna, installera firefox eller annan webbläsare i stället för IE. IE, framförallt av äldre version är riktigt dålig på olika sätt.

Tillägg ang IE btw, så har jag senaste varainten, dvs IE 8. Skiljer inget i hur det funkar/inte fungerar jmf med IE 7 som vi har på jobbet dock.

Jag har av nöden IE, enbart för att kunna gå in på avelsdata och dogweb. I övrigt använder jag det aldrig just för att det är så dåligt, seeeeeeeeegt och strular ofta.

Upplever sällan sådan med vare sig ff eller opera :laugh:

*kl*
Nu börjar jag tro det går troll i min bukesida. Senaste minuterna har jag inte haft åtkomst till de sidor jag ville gå in på, men sen när man trycker bakåt så kommer man ju dit ändå.
Har testat både via pilen och sen även här på sidan -> forumet nu. Fick samma meddelande ändå.

Jag har ju iofs firefox på datorn också så jag får väl testa där och se....:)

Och jag är så nöjd med IE överlag, krånglar otroligt sällan, och går snabbt, förutom nu krånglet på Buke, så jag vill inte alls byta, provade opera ett tag förr, men nä. Så blir det bara ordning på Buketrasslet så =)

Bara för det har en ny grej uppstått. Flera ggr idag har sida (tråd) laddats, men med en liten triangel med ett utropstecken i vänstra hörnet av IE som talar om 'sidan är färdig men innehåller fel'. Då kan jag inte klicka på några länkar för att svara etc. Reload en eller två ggr (lite olika) och det fungerar.

Kan du kopiera adressen nästa gång det inträffar och lägga in den här.
Testade några trådar i IE8 och såg inget sådant. Detta att sidan innehåller fel kan vara just det som ställer till det för IE, andra webbläsare kanske är mer förlåtande för just detta fel eller så är det något problem med IE som kanske går att komma runt.

Ska göra det nästa gång.

Förresten fick jag ett 'Kan inte visa... Åtgärden avbröts' på den här sidan. Gick via länk i kontrollpanelen - prenumerationer. Fick upp samma gamla felmeddelande som diskuterats innan, klickade ok, får sidan kan inte visas, klickade på back-knappen och sidan laddas..

Det föll redan i inlägg #43...:)
För att sammanfatta problemets spridning i bukenavigering så sker det oavsett länkmål. Ibland sker det även när jag går in på buke, oavsett det är via bokmärke eller via adressraden.

Nu hände det för mig när jag tryckte bakåt!

Hade fått en popup om nytt PM när jag gick in i en tråd för att läsa, men valde att ignorera (cancel) den för att istället läsa, och skriva ett inlägg. När jag sedan, efter att jag postat meddelandet via snabbsvar, tryckte bakåt för att gå från tråden där jag skrev inlägget tillbaka till forumet där tråden låg så blev det det där tråkiga felmeddelandet. Tryckte bort felmeddelandet, tryckte bakåt en gång till och kom då till forumet som jag skulle.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
501
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 560
Senast: Tilly_85
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 584
Senast: sjoberga
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar