Kräks mycket

turbofling

Trådstartare
Hur mycket/ofta är "normalt" att en snart 5 månaders bebis kräks?
Emilia kräktes ganska mycket i början, men sen tyckte vi att det blev bättre för att senaste månaden bli mer igen.
Oftast är det slemmigt kräks med lite vit i, bland bara som vatten.

Hon har börjat med gröt och lite smakpotioner, men inget av det verkar komma upp igen. Tycker ni att jag ska öka på den maten?
Hon äter ungefär 3/4 potion gröt och ngr skedar smakpotion per dag.

Hon går upp bra i vikt, väger ungefär 6,5 kg nu.

Vi åker "hem" till Sverige imorgon, funderar på om jag ska ta med mig ersättning så det räcker för hela tiden och den gröt hon är van vid eller om jag ska ta med för ngn vecka och sen vänja henne vid en annan sort i Sverige. Vad tycker ni?

Sv: Kräks mycket

jag har inget svar på din fråga, men är 6.5 normalt för en 5månaders?
min syster har en liten som är född 14 maj, dvs 2 1/2 månad, och han väger 6 kilo...
jag har ingen koll å vad de bör väga, men jag gissar på att det kan skilja mycket på individ till individ, eller är det syrrans som är en riktig klump?

Ganksa exakt samma här, det minskade lite för att sen öka igen.
Har läst någonstans att "kräksbebisar" kan hålla på upp mot året ;)

Så länge det kommer lungt så jaja,
mindre kul när det blir kaskadmodellen :crazy:

Hon väger helt normalt men åt det lite mindre hållet, inte så lång heller. Det viktigaste är att dom följer sin kurva och det gör hon. Hennes kompis (precis 6 mån) väger 8,5 kg och det är normalt det också, men åt det lite större hållet ist.

Skogstomten- Häromdagen var vi i en bokaffär, med heltäckingsmatta. Självklart lyckades hon få till en kaskadvariant (av den mindre storleken iaf) på golvet. Gick som tur var ganska smidigt att torka upp.

Då borde hon väl inte reagera mer nu än innan?
Ersättningen innehåller ju också mjölk, så att hon äter gröt borde inte göra det värre ur mjölksynpunkt eller?
Gröten verkar stanna bättre i magen än ersättningen. På natten kräks hon aldrig (men då äter hon inget mellan ca 20,21-6).

Min make är snart 24 år och har fortfarande inte sluta kräkas, min farmor fyllde nyss 75 år och hon är likadan. Fel på magmunnen men de äter ju medicin som tur är!

Rasmus var en kräkis och fick börja med mat när han var 3½ månad. När han var 5 månader kanske han åt lite välling på kvällen bara för att varva ner annars var det gröt, youghurt och mat som han fick.
Han vägde 6,7 kg när han var 5 månader. Följer sin kurva perfekt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
388
Senast: falukorw
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 699
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 367
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar