krage eller ej?

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare sanni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 953
S

sanni

Måste man rida med en tröja som har krage eller polo, på en tävling?
Vad gäller en prova på ritt?
/Anna

Sv: krage eller ej?

du behöver inte ha polo tröja, är dålig på att förklara, men du får inte rida i vanlig t-shirt fast det räcker med en pytte liten krage.. någon som är bättre på att förklara???

Sv: krage eller ej?

Direkt ut TR:
"För övrigt är lätt klädsel, d v s skjorta eller tröja med krage och byxor av typ ridbyxor tillfyllest. Klädseln skall vara prydlig och inte nedsättande för distansrittens rykte".

Sedan får man väl tolka som man tycker utifrån den texten. Vill du ha polo så är det OK, vill du ha krage som på skjortor och pikétröjor så är väl det också OK.

Liknande trådar

Tjatter När jag gick högstadiet i mitten av 70talet så hade skolan eller Sverige en tävling där eleverna skulle motionera så mycket som möjligt...
Svar
3
· Visningar
331
Senast: Sedna
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 427
Senast: Mirtai
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 688
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka