Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enligt WF så har han 164 avkommor, men endast 4 är bedömda och endast en av dessa ligger över 8.
Jag tycker själv han är en fin häst, men har hört att han inte nedärver sina fantastiska egenskaper lika gott till sina avkommor.
Någon mer kunnig får tillrättavisa mig om jag har fel.
Du kan inte säga att Kraftur visar spänd svans på ALLA bilder.Har titat på bilderna igen om vi i en annan tråd tycker att hingsten Vidar bara har så mycket aktion och steg i hagen för att han visa upp sig så gäller samma för Kraftur på alla bilder är svansen högt upp i luften och spänd.
Det var just dessa uppvisningar som man inte ska tita på om man vill ser hästens verkliga gång. Nästan alla hästar kan få aktion i hagen om de showa så, specielt om det desutom ligger en del snö som gör att de lyfter mer på benen.
Sen vet jag inte om hans bakben är så speciela. Kan nog visa en del bilder på hästar som har lika bra bakben.
De skador jag syftade på var allvarliga sår i munnen som han hade fått från tidigare ryttarens träning, innan Toti..
Bra gjort att Kraftur kan gå så mjukt som han gör efter sådana upplevelser.