Kraftoder för westernhästar

malinsnoops

Trådstartare
Är det någon som har testat St Hippolyt Nuri Star? Det ska vara speciellt anpassat för westernhästar. Vad tyckte ni om det isåfall? Finns det något annat ni avänder som ni tycker funkar bra?

Sv: Kraftoder för westernhästar

Har aldrig hört talas om westernhäst-foder. Vad är det som skiljer från vanlighäst-foder?

Har inte hört om det innan, men tycker det låter bra iaf :) Få se om man köper en säck på prov :p har tyvär ganska långt till närmaste återförsäljare.

Tyckte också att det lät bra, har ett par mil iallafall till den som är närmast men funderar på att testa. Har svårt att få till hennes hull nu när jag rider mycket, syns framförallt på musklerna. Har testat Hestekraft och Spillers men ingen av dem verkar nog för henne.

En quarter som stod i vårt stall tidigare fodrades med St Hippolyt Nutri Star. Hästen hade tidigare fallit ur pga sjukdom, men ägaren tyckte att det blev ättre med Nutri Star. (Men svårt att säga om det var pga just det fodret eller att hästen mådde bättre igen som gjorde att hon lade på sig.)

I vårat stall fodrar vi med Hippolyt och jag tycker det är ett kanonbra foder. Det luktar härligt och lite mintaktigt och hästarna älskar det! De bygger bra med muskler och får energi utan att bli för pigga. Det är kanske lite dyrare än andra foder men i gengäld behöver vi inte ge så mycket av hippolyten. Vi ger det tillsammans med krossat korn, kli och betfor.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
785
Senast: Lisen82
·
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
562
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 624
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka