Kraftfoder per tillfälle

Trissa

Trådstartare
Påminn mig; hur mycket kraftfoder är det man kan ge vid varje utfodringstillfälle? Mitt digivande sto börjar bli lite vass i ryggen, tycker jag, :crazy: och jag funderar över om jag ska öka kraftfodret och/eller ge lusern istället. Och hon som var i så himla bra hull när hon fölade!
 
Sv: Kraftfoder per tillfälle

får hon fri tillgång på hö eller hösilage?
 
Sv: Kraftfoder per tillfälle

När min lånade 21åriga tant började tappa efter fölning så gav jag henne mer kraftfoder och lusernpellets + olja. Det kan vara svårt att få upp dem i vikt när de väl börjat tappa när fölet diar som mest tycker jag.

Får försvara mig med att jag tyvärr var bortrest när hon började tappa hull.:crazy:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 205
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
543
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 586
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 493
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp