Kraftfoder med lite stärkelse/kolhydrater

Filuran

Trådstartare
Min häst har shivering och utfodras för tillfället med Dodson & Horrell ERS, vilket fungerar mycket bra. Dock är det väldans dyrt, så jag tänkte se om det finns några alternativ till detta foder, alltså ett foder med så lite stärkelse och kolhydrater som möjligt :)

Alla tips mottages tacksamt :bow:

Sv: Kraftfoder med lite stärkelse/kolhydrater

Tänk bort allt spannmålsbaserat, dvs de flesta färdigfoder, och ge t.ex. lusern, olja, soja betfor istället.

Ok, ska prova att räkna ut nåt på det då :laugh: . Tack för tipset :bow:

Ett tips som är bra för både hästen och ekonomin är att analysera ditt grovfoder och se om du behöver tillskotttsfodra med något kraftfoder överhuvudtaget! :idea:

Det är ett bra förslag :laugh: . Hon har klarat sig utan kraftfoder rätt länge, men nu tränas/tävlas hon så pass hårt så hon behöver lite kraftfoder. Det är dock inga större mängder, utan hon står på 1 kg ERS nu. Detta gör ju också att det är betydligt lättare att hitta alternativa foder. Hon är extremt lättfödd till min stora glädje :angel: (men även förtret :crazy: )

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 262
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 008
Senast: Fazeem
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 518
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V