Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag inte hela ingredienslistan i huvudet, men när jag letade foder för att få upp hullet på min ena häst föll valet slutligen på Hippo Pro Action. Dels för att det inte var några "märkliga" ingredienser, sen var det högt i energi och lågt i stärkelse. Att hästen dessutom äter det är ju ännu bättreBehöver ett krafftfoder för att få upp hullet på min tunna häst, men tycker att många krafftfoder innehåller icke önskvärda råvaror som t.ex majs och soja. Vad rekommenderar ni för fullfoder?
För att kunna rekommendera något måste man veta vad som saknas i det foder hästen får idag. Är det energi och/eller protein och vilka mängder får hästen idag?Behöver ett krafftfoder för att få upp hullet på min tunna häst, men tycker att många krafftfoder innehåller icke önskvärda råvaror som t.ex majs och soja. Vad rekommenderar ni för fullfoder?
Hippolyt, löser alla problem med din hästLusern och olja. Lusern räknas som grovfoder och är proteinrikt, olja är ren högkoncentrerad energi.
Fullfoder, vad är det?
Hippolyt, löser alla problem med din häst
Hippolyt innehåller väl konstigheter om något.Hippolyt, löser alla problem med din häst
Vi har havre på gården men jag tycker inte att det är tillräckligt för att hon ska lägga på sig. Hon har fått 1kg havre 1-1,5 kg lucern (mer äter hon inte), 1dl olja, mineraler och linfrökaka. Hon är 4 år och rids 3-4 dagar i veckan i skogen och dressyr.För att kunna rekommendera något måste man veta vad som saknas i det foder hästen får idag. Är det energi och/eller protein och vilka mängder får hästen idag?
Ja givetvis också ålder, typ och arbete för hästen.
Renast är ju att ge "rent" foder som havre eller korn och billigast är att blanda till det själv efter hästens behov.
Hur mycket grovfoder får hon och vet vad det innehåller?Vi har havre på gården men jag tycker inte att det är tillräckligt för att hon ska lägga på sig. Hon har fått 1kg havre 1-1,5 kg lucern (mer äter hon inte), 1dl olja, mineraler och linfrökaka. Hon är 4 år och rids 3-4 dagar i veckan i skogen och dressyr.
Ok ironin syntes inte. >Nä precisHippolyt innehåller väl konstigheter om något.
Jag höll på att bli utkastad från ett föredrag när jag bara ställde frågor som inte föll dem i smaken. Om blickar hade kunnat döda så hade jag varit det.Hippolyt innehåller väl konstigheter om något.
Vitafor Derby är ett smakrikt pelleterat foder som blir en utmärkt mash/gröt om man blötlägger det! Innehåller inga tillsatta mineraler eller vitaminer, utan endast de som finns naturligt i råvarorna!Behöver ett krafftfoder för att få upp hullet på min tunna häst, men tycker att många krafftfoder innehåller icke önskvärda råvaror som t.ex majs och soja. Vad rekommenderar ni för fullfoder?
Hur mycket ger du för att få effekt? Mj/smrp är snarlikt krafft rider...Vitafor Derby är ett smakrikt pelleterat foder som blir en utmärkt mash/gröt om man blötlägger det! Innehåller inga tillsatta mineraler eller vitaminer, utan endast de som finns naturligt i råvarorna!
Brukar ha väldigt bra effekt på hästar som är låga i hull 12,2 MJ och 75 gr smb rp!
Råvarorna är:
Betfiber
Kornkli
Linfrökaka
Lucernmjöl
Vete
Vetekli
Melass
Rapsolja
Druvsocker
Hon får inget grovfoder eftersom det är betessäsong.Hur mycket grovfoder får hon och vet vad det innehåller?
Det är ju i ock för sig inte så mycket det du ger idag om det är en häst som kräver mer än medelhästen. Men det kan också vara så att hon får för lite grovfoder. Är det en häst som inte är så matglad kan man behöva ha riktigt bra värden på det lilla den äter, för uppfylla behovet hos hästen.
Skulle vilja ha henne fin till 4-årskvalitén.Fast fyraåringar är ju gängliga och ofta lite spinkiga. Ju mer de får jobba längre fram, desto mer lägger de på sig.
Det är en väldig skillnad på Rider och Vitafor Derby, Derby har mer än 33% mer energi per kg och det är energi du vill åt om du vill ha hull!Hur mycket ger du för att få effekt? Mj/smrp är snarlikt krafft rider...