Jag utfodrar med Groov och tycker det fungerar mycket bra. Lätt att dosera och hantera, nackdelen är då priset - 5,10/kg (vi har säckar). Han får halva sin giva i en aktivitetsboll till lunch och har länge att göra med sin mat eftersom han buffar runt med den tills det är slut innan han sätter tänderna i höet, och slipper då ha tråkigt ens en liten stund under eftermiddagen fram tills jag kommer.
Jag hade honom på bete i somras hos en kvinna som hade riktigt dåliga erfarenheter av produkten. En av hennes hästar hade fått en allergisk reaktion av Grund och tappat håret fläckvis, fått röd och irriterad hud över hela kroppen, rinnande röda ögon och näsa. Efter att ha varit inlagd och fått dropp blev han någorlunda återställd men var alltså i somras fortfarande några år efter händelsen hårlös och röd fläckvis på huvudet med "blöta" ögon. Hon använde också säckar. Hon hade försökt att driva det hela mot Krafft och domstol men inte lyckats. Resultat och undersökningar försvann eller ändrades påstod hon och veterinärer som uttalat sej negativt kom plötsligt inte ihåg att de alls varit inblandade i historien.
Visst blir man fundersam när man hör och ser ett sådan här fall. Om det var bindmedlet som den här hästen reagerat på, mögel eller något ämne i produkten i övrigt vet jag ju inte, och att det hela tystades ner låter inte så bra. Att den här stackars hästen inte var den första heller var något nytt för mej. Men det verkar ju som att man nu gjort om produkten och tillverkningen till det bättre.