Kraffts lucernprodukter

I

iingentiing

vad är det för skillnad på Kraffst olika lucernprodukter egentligen mer än "formen" dom är i? jag ger lucernpellets till min häst för att hon ska hålla vikten då hon har svårt att hålla vikten annars.

Sv: Kraffts lucernprodukter

På Kraffts lusern är det bara formen som skiljer sig - det ena är hackat strå och det andra pelleterat. Samma värden annars.

I övrigt skiljer det sig mellan olika fabrikat. Kvarnbyfoders lusernpellets har t ex ganska mycket högre proteintäthet (mer protein per kg) och är mer prisvärt om man vill åt just mycket protein.

Sv: Kraffts lucernprodukter

På Kraffts lusern är det bara formen som skiljer sig - det ena är hackat strå och det andra pelleterat. Samma värden annars.
Ja det är samma värden, men hacket innehåller aningens mera melass om man skall vara petig. Fick veta efter kontakt med en person på krafft, har för mig att det är 5% i lucern, 15 % i hackad strå. Används som bindemedel, i strån skall blad etc stanna kvar och därför är det med där.

Gällande andra sorter så får man kolla om det är ren lucern (som krafft) eller blandningar som Hippo Alfa:
http://www.svenskafoder.se/dj/sort/hast/pdf/alfa.pdf
Kvarnbys har jag inte en aning om vad det innehåller.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 160
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 557
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
645
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V