Krafft´s B-vitamin i pelletsform.

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Jalapaleno
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 264
J

Jalapaleno

Förra veckan när jag var på kriterieaktionen och vi gick förbi Kraffts mässmonter såg jag där att dom nu gjort både B-vitamin och E-vitamin i pelletsform. :bump:, vi frågade då om de gick att köpa i butik, och dom svarade ja, har ännu inte varit in på granngården och kollat, men har däremot kollat på Kraffts hemsida, hittar ingenting om dessa. Är de någon här på buke som kankse sätt, hört eller rent av köpt dessa tillskott? Är nyfiken på vad priset ligger på i butik samt hur ni upplevere dessa, själv tkr jag de verkar vara rena drömmen med E.vit och B-vit i pelletsform, man slipper allt dutt och allt kladd. Vad tycker ni?

Sv: Krafft´s B-vitamin i pelletsform.

Jag kollade på deras hemsida och i rutan som ändrar bilder så står det "Kraffts vitaminer nu även i pellets form." jag var på granngården förra helgen men då hade de det inte, men absolut, det vore superskönt med pellets sitället för flytande! :bump:

Tyvärr innehåller det bara B1,B6 o B12 mao inte tillräckligt med olika b-vitaminer om man ger för pälssättningen/fällningen tyvärr, då behövs även Pantotensyra bla.

Men finns Pantotensyra i den flytande krafft b-vitaminen?

Nej inte heller i Shy-Feeder, så det är lite vilseledande marknadsföring o onödigt dyrt

oj, pinsamt!
jag har gett mina hästar den flytande b-vitaminen på hösten vid pälsbytet sen...evigheter!
men vad tarvligt av krafft då jag pratade med deras foderrådgivare om att min första häst blev så påverkad av pälsbytet och de rekommenderade b-vitaminen som problemlösare.

där fick man ny kunskap, tack.

Jag har B-vitaminen hemma, tycker den är toppen. Mina nordisar som inte får annat än grovfoder annars blir jätteglada över lite skrammel i en hink istället för något som sprutas in i munnen på dom.

Ger alla nu vid pälsfällningen.

En hink på 10 kg kostade 250:-
Daglig giva är 1 dl.

Enligt de på Krafft (som jag pratade med på Elmia) skulle dessa vara billigare än de flytande och eftersom jag alltid annars använder kraffts vitaminer så funderade jag inte ens över priset eftersom det var lovat att vara billigare.

Har inte räknat ut vad dagsdosen kostar, men hinken räcker ett tag även med 7 hästar.

/M

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka