Krafft protein

wrangler

Trådstartare
Finns det något motsvarande Krafft Protein hos andra märken?

Alt proteinfoder med ännu mindre energi. Det måste vara ett foder man kan fodra enbart med i krubban så att säga, alltså inte soja.

Hittar bara ett sådant foder hos Krafft men tycker att det borde finnas fler?

Sv: Krafft protein

krafft protein är väl det som har högst proteinvärde i deras sortiment, finns ju andra avelsfoder men de har lägre på proteinet har jag för mej. Men blir väl inte så mkt MJ brukar väl inte behöva ge så super mkt av det, gav 0.3 kg/dag till min häst förut, när han hade proteinbrist.

Jo självklart men jag menade väl mer att det inte var så smakligt för hästen att äta enbart soja? Proteinpelletsen äter dom ju iallfall.

krafft protein är väl det som har högst proteinvärde i deras sortiment, finns ju andra avelsfoder men de har lägre på proteinet har jag för mej. Men blir väl inte så mkt MJ brukar väl inte behöva ge så super mkt av det, gav 0.3 kg/dag till min häst förut, när han hade proteinbrist.

Nej inte så mycket MJ men K P nej, med de övriga avelsfodren blir det ju det eftersom man måste ge mer som sagt. Jag söker alltså något med så mkt protein som möjligt och så lite allting annat som möjligt, som man kan få hästarna att äta rakt av.

K P äter dom, tänkte om det fanns några andra märken på liknande?

Hmm...ja...det fuckar inte upp resten med betfor då?

Vilka märken säljer soja egentligen? Bäst? Billigast? Har aldrig fodrat med det!

Hmm...ja...det fuckar inte upp resten med betfor då?

Vilka märken säljer soja egentligen? Bäst? Billigast? Har aldrig fodrat med det!

Jag förstår inte riktigt vad du menar med betforen?
Jag har bara gett granngårdens soja. Jag minns inte vad det heter eller ens vad det kostar. Det är inte så dyrt i alla fall speciellt inte om man räknar per gram protein.

Man ska kanske vara medveten om att det inte är ett miljövänligt alternativ.
Dessutom är det ju ett proteinkoncentrat så man måste vänja in det sakta och inte ge för mkt varje gång.

Jo att man måste vänja in ett fodermedel, särskilt en konc, det är jag medveten om. Har bara inte fodrat med soja innan.

Jag ärinte så pigg på betfor egentligen. Jag hänger inte upp mig på foderstatsprogram men brukar lägga in värdena och kolla av,och betfor brukar göra skillnad. Visserligen har jag, när jag gett betfor, sköljt den noga och då kanske det inte har så stor betydelse.

Jag måste helt enkelt få upp proteingivan och för att inte ta bort mer av grovfodergivan måste det bli något koncentrerat, lucern funkar inte. Därav min fråga runt andra protein"koncentrat" a'la Krafft protein. Eftersom det inte ska ges något annat kraftfoder el liknande till några av hästarna (enbart lite kalk) så måste detvara någotsom dom petar i sig utan en massa uppblandning...

Varför skulle de inte kunna äta det som det är egentligen? Jag tror nästan att de gör det men har nog aldrig testat. Du behöver ju inte heller ha på massor av betfor.

Det finns antagligen andra proteinfoder också. Jag har tidigare gett Kraffts protein. Det fungerade bra det med. Men det innehåller ju inte bara koncentrat. Foder med linfrö och raps innehåller nog mkt protein om jag minns rätt. Sök i gamla trådar.

Förstår din fråga. Jag har samma situation och tycker det är konstigt att det inte finns ngt motsvarande hos något av alla andra foderföretag. Inte som jag vet i alla fall. :(

Det finns något som kallas "proteinmineral" hos Kvarnbyfoder. Det har högt proteininnehåll, jämförbart med soja och Krafft protein.

Skulle just också nämna Kvarnbyfoders Proteinmineral. Det enda med det är att det har rätt höga mineralvärden också, ffa selen så det går inte att ge så mycket av det (eller man behöver iaf tänka sig för) som tex KP.

Tanken som slog mig var att Hippo Grow Alfa kunde vara det du söker- har inte jämför det med krafft protein gällande innehållet förståss! men det är värt att kolla upp kanske?:)

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka