Krafft Protein

E

Egonson

Hur mycket kostar det hos er, och hur mycket innehåller en säck?
Finns det en maxgiva på KP?
Hur mycket kan man ge utan att det blir rent skadligt?
 
Sv: Krafft Protein

En säck på 30 kg kostar runt 360 kr.

Maxgivan beror på övriga foderstaten, men det finns inte rek maxgiva som till sojan, om det är det du undrar över.

mvh Jessica
 
Sv: Krafft Protein

Jessica skrev:
men det finns inte rek maxgiva som till sojan, om det är det du undrar över.

Ja, det var så jag menade. Kan man ge 0,5-0,6 kg KP eller är det på tok för mycket?
Det är ju så hemskt dåligt med protein i vårt hö. :mad:
 
Sv: Krafft Protein

Jag har gett min häst (500 kg) 0,6 kg KP utan att det har gett några problem. Tänk på att KP inte är ett särskilt smakligt foder och har du en häst som är kräsen med maten så är det inte säkert att den äter det. Min häst tuggade glatt i sig fodret men då var det blandat med vetekli och dessutom äter min häst i princip vad som helst bara det går att tugga på.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag brukar ge mina kallblod Krafft miner original under sommarhalvåret eftersom de äter det utan någonting annat till, men jag skulle...
Svar
11
· Visningar
1 034
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 327
Senast: Shixle
·
  • Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
499
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp