Krafft Oljan

B

BJÖRKIS

Ska börja fodra min pålle med Krafft Oljan men finner inte dess näringsanalys, någon som vet vad det innehåller? Skriv gärna ned i så fall. Pålle har fri tillgång på stråfoder och orkar inte trycka i sig den mängd kraftfoder jag ger honom, det blir alltid lite kvar i krubban.
 
Sv: Krafft Oljan

Krafft energy oil är ren sojaolja, det funkar lika bra att köpa vanlig matolja i matbutiken och ge till hästen, samma sak fast mycket billigare. Vilken olja som helst går bra bara den är av livsmedelskvalitet. Majsolja anses vara den som är smakligast för hästen. Själv ger jag mitt fullblod rapsolja.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 219
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 252
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 061
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 980
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp