Krafft Lusern och Krafft Protein

Constance

Trådstartare
Om man behöver ge mycket protein, vad är billigast att ge av Krafft Lusern Hack och Krafft Protein?

Jag har tre hästar som behöver äta.

Jag tänker om jag ska ge både Lusern och KP. Hur ska jag göra?

Jag tänker t.ex. en av mina hästar. Hon skulle behöva äta 2 kg Lusern och 0,2 kg KP.

Är det rimligt eller är det bättre att ge mer lusern eller mer KP om man ska tänka ur det ekonomiska perspektivet?

Sv: Krafft Lusern och Krafft Protein

åk till närmaste återförsäljare och kolla priserna.. sedan räkna på ilka scenarion.. det är nog lättast för dig :)

räkna ihop alla kg för varje fodersort o sen räkna ut priset :idea:

Ibland är man väl korkad :angel:

Om man behöver ge mycket protein, vad är billigast att ge av Krafft Lusern Hack och Krafft Protein?

Jag har tre hästar som behöver äta.

Jag tänker om jag ska ge både Lusern och KP. Hur ska jag göra?

Jag tänker t.ex. en av mina hästar. Hon skulle behöva äta 2 kg Lusern och 0,2 kg KP.

Är det rimligt eller är det bättre att ge mer lusern eller mer KP om man ska tänka ur det ekonomiska perspektivet?

Tyvärr är det inte så enkelt som att bara jämföra halten råprotein (eller SmRp) i olika foder. Sammansättningen av aminosyror kan vara väldigt olika. Vill du inte sätta dig in i hur olika aminosyror påverkar hästen kan du ju ge båda tillskotten.

KP innehåller potatisprotein som har en bra sammansättning av aminosyror (dessutom är det tillsatt lite koppar vilket är en fördel eftersom grovfoder i princip alltid innehåller för låga mängder koppar).

okej. så då är KP bättre än lusern?

- kl -
Om man ska ge ur hästens välmåendesyn, ska man då ge ½ lusern o ½ KP, eller 2/3 lusern och 1/3 KP?

okej. så då är KP bättre än lusern?

- kl -
Om man ska ge ur hästens välmåendesyn, ska man då ge ½ lusern o ½ KP, eller 2/3 lusern och 1/3 KP?

Det är egentligen bättre att ge grovfoder. Utan att kolla så antar jag nästan att lusern och kraffts protein är ungefärlikvärdiga när det gäller sammansättningen på proteinet.

Vad menar du med 1/2 och 1/3? Menar du viktdelar eller delar av proteinmängden?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 866
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar