Krafft Grov

Sv: Krafft Grov

Nya krafft groov:
Energi 10,0 MJ

Vatten 13,0 %

Råprotein 13,5 %

Smältbart Rp 125 g

Råfett 5,0 %

Växttråd 18,0 %

Kalcium 6 g

Fosfor 5 g

Magnesium 3 g

Koksalt 8 g

Koppar (kelat och sulfat) 35 mg

Selen (natriumselenit) 0,4 mg


Krafft groov:
Energi 9,0 MJ

Vatten 13,0 %

Råprotein 11,0 %

Smältbart Rp 90 g

Råfett 4,0 %

Växttråd 18,0 %

Kalcium 6 g

Fosfor 5 g

Magnesium 3 g

Koksalt 8 g

Koppar (kelat och sulfat) 35 mg

Selen (natriumselenit) 0,4 mg

Kalciumpant. 5 mg


Krafft hackad lusern
Energi 8,5 MJ

Vatten 12,0 %

Råprotein 15,0 %

Smältbart Rp 105 g

Magnesium 1,6 g


Råfett 3,0 %

Växtråd 27 %

Kalcium 13,0 g

Fosfor 2,8 g
 
Sv: Krafft Grov

du tror inte du kunnat speeda upp farten lite genom att gå in på Kraffts sida :-))
 
Sv: Krafft Grov

Det var nämligen så att jag fick ett pm från en olycklig senior - precis som jag skulle gå och lägga mig - som inte var nöjd med hästens foderstat. Då ville jag först kolla upp hur den nuvarande totalfoderstaten såg ut. Eftersom jag då aldrig använder mig av dessa produkter så la jag ut denna tråd. Iom detta så kunde jag ju jobba med det övriga så länga samtidigt som nån annan sysslade med saknad info. På så viss jobbade jag effektivt och kunde senare gå i säng vid 23 tiden :cool:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: mily
·
Foder & Strö Ja, hur gör ni nu på sommaren om ni åker iväg och få fodrar med hö? Fyller ni ut bristerna i höst med krafft och tillskott eller gör det...
Svar
15
· Visningar
1 328
Senast: Ullmerkott
·
Foder & Strö Vad ger ni som krubbskrammel? Hästen behöver något för att få i sig mineraler och hovtillskott. Har nu gett en näve lucernhack och en...
Svar
13
· Visningar
1 299
Senast: sweep
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp