Krafft groov 125, och transport..

E

Emelie3

Skall transportera min lilla pålle på söndag i ca 5 timmar, och det är rätt varmt som det är nu så jag skulle vilja blötlägga min groov. Fungerar det? Hon går inte på betfor nämligen, men jag vill ju att hon skall få i sig så mkt vätska som möjligt. Eller hur skulle ni har gjort? Jag är inte säker på att hon kommer att dricka rent vatten, men självklart kommer jag ha med det också.

Tacksam för alla svar!
 
Sv: Krafft groov 125, och transport..

Du kan prova att hälla lite äppeljuice i vattnet så kanske hon dricker?
Fungerar bra på många hästar, smarrigt:d ! ( funkar dock inte på min egen, hon är hemskt kräsen och allt som inte är normalt är konstigt:smirk: )

Annars är det väl bra att blöta grooven rikligt så hon får i sig vätska den vägen, bättre än inget!
 
Sv: Krafft groov 125, och transport..

Det går utmärkt att blötlägga groov, jag ger aldrig min häst pellets torrt! Men hästen kanske inte tycker om det blött, fast dom flesta gör d=)
 

Liknande trådar

Hästvård På lördag hämtar jag hem hästen som varit på foder några år. Det kommer bli en resa ca 30 mil för hästen, och tyvärr ska det ju vara...
2
Svar
38
· Visningar
3 714
Senast: Pudlan
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 280
Senast: Maddix24
·
Hästvård Hej! Jag har problem med min nordis vallack som är född 2002. Han magrar ur nu på vinter, framför allt nu på våren. Skulle vilja veta...
2
Svar
37
· Visningar
7 470
Senast: skuggi
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 158
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp