Kräks enorma mänger på morgonen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Jag har fått en kräkbebis, det är helt klart. Det går iofs upp och ner, vissa dagar ingenting, andra dagar hur mycket som helst.

Något som däremot har förändrats är att han sedan tre-fyra dagar kräks enorma mängder efter amningen tidigt på morgonen. Oftast ammar jag kl 23 och 04 utan problem. Men vid kl 7-amningen kräks han alltså avvikande mycket. Men amningen därefter kräks han ingenting...

Kan det vara så att det är fullt i magen, att han kanske inte egentligen behöver äta så tätt längre?
 
Sv: Kräks enorma mänger på morgonen

Vill han äta vid 7 eller äter han därför det bjuds?

Jag slutade ge min mat när han vaknade utan han fick äta efter en stund när han varit vaken o blivit hungrig. Självklart!! Så vär han hungrig o vill äta så ska han ju få det:D
 
Sv: Kräks enorma mänger på morgonen

Kanske han äter "för mycket"- har hört att barn själva kan fixa till det om de fått i sig för mycket mat.. genom att kräka upp överflödet:smirk: :confused: ..

Kanske han är för rörlig efter han ätit på morgonen, har hört att de ej har utvecklat förmågan att hålla kvar maten i magn för strupen ej har de musklerna ännu:confused: :smirk: :confused: .. de musklerna tränas genom att de har hicka..:smirk:

bara spekulationer av en första gångs förälder..
 
Sv: Kräks enorma mänger på morgonen

Vill han äta vid 7 eller äter han därför det bjuds?

Jag slutade ge min mat när han vaknade utan han fick äta efter en stund när han varit vaken o blivit hungrig. Självklart!! Så vär han hungrig o vill äta så ska han ju få det:D

Visst är han hungrig. Fast jag försöker också vänta lite grand innan jag ger honom mat, för att verkligen försäkra mig om att han är hungrig - men pappa som ligger och sover blir ännu surare än hungrig bebis när ljudnivån på skriken överstiger 100 decibell.. :smirk:
 
Sv: Kräks enorma mänger på morgonen

Kanske han äter "för mycket"- har hört att barn själva kan fixa till det om de fått i sig för mycket mat.. genom att kräka upp överflödet:smirk: :confused: ..

Kanske han är för rörlig efter han ätit på morgonen, har hört att de ej har utvecklat förmågan att hålla kvar maten i magn för strupen ej har de musklerna ännu:confused: :smirk: :confused: .. de musklerna tränas genom att de har hicka..:smirk:

bara spekulationer av en första gångs förälder..

Jo, det kan vara så.. att han efter natten sovit någon timme längre och då är det kanske mera tryck i brösten och han får i sig mer än han behöver?!?! Hmmm.. i morgon bitti får han inte äta klart.. kan ju testa att snabbt stoppa in nappen.. han kanske inte märker något.. *S*
 
Sv: Kräks enorma mänger på morgonen

Min mamma sa att hon fick pumpa ut lite innan hon ammade oss annars kräktes vi eftersom hon hade mycket mjölk, det blev liksom att vi fick i oss för mycket på en gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 891
Senast: Egonson_
·
Övr. Hund Mor o far fick ta bort sin cavalier i november pga ngn form av hastig blodcancer. Sorgen var stor och sökandet på olika säljsidor pågick...
2
Svar
24
· Visningar
2 919
Övr. Barn Min son, 10 år, har tappat ganska mycket i vikt, han har tappat 5 kg på några månader (sen i somras), varav 1½ kg bara senaste tre...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 862
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 242
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp