Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni andra kryddor i vinet då också eller kör ni rent vin? Vi får konstiga blickar när vi tippar grytan full med rödvin och inget mer men det är sååå gott! började faktiskt buda på en gryta på tradera nu, har inte haft någon utan ätit hos mamma innan men det var dags. Hoppas att man vinner den så jag kan få fondue till 25-årsdagenJag har bara ätit med buljong, tycker det är jättegott! Håller med @deathslyna om att det är gott med rödvin i. Vi brukar ha tunna köttbitar och lite olika grönsaker att koka. Klyftpotatis och dipsåser till + inlagda grönsaker (typ syltlök, cornichons, minimajs) och frukter i sockerlag (persika, mandariner, päron osv). Låter ganska konstigt tycker jag själv, men passar faktiskt bra ihop!
Tänkte käka fondue på fredag. Hur brukar ni göra? Har ni olja eller buljong? Vilka tillbehör?
Har ni andra kryddor i vinet då också eller kör ni rent vin? Vi får konstiga blickar när vi tippar grytan full med rödvin och inget mer men det är sååå gott! började faktiskt buda på en gryta på tradera nu, har inte haft någon utan ätit hos mamma innan men det var dags. Hoppas att man vinner den så jag kan få fondue till 25-årsdagen
Gör det, mamma har alltid köpt något billigt vin, det duger bra för ändamålet, det kokas ju bara lite i det. De flesta i familjen hinner ju knappt doppa köttet innan det hamnar i munnen ändå, haha.Aha, nä vi har gjort buljong med rödvin i, inte rent rödvin. Men det kanske vore något att testa nästa gång! Lycka till med budningen, tycker verkligen att fondue är gott och festligt vid speciella tillfällen
Olja = friterat kött, med en stekyta och färg
buljong =kokt kött, ungefär som om man lägger för mycket kött i en stekpanna när man ska steka.
Men var noga med temperaturen på oljan. Använd inte en frityrgryta med elementen i badet, då börjar det lätt lukta bränd olja.Känns som att du precis övertygade mig. Olja lär det bli