Kotte är konstig.

P

pufffan

Hej mine venner. Jag for bort till Valdemar i dag. När jag kom där på hans gate så sa Valdemar att Kotte gick konstigt. Jag blev så klart helt förtvivlad.:cry: Så Valdemar fick köre Kotte ena lit runde så jag fick se hur det hele såg ut.Valdemar såg ut som vanligt men int Kotte int. Han lyfter högre framben myck högre än det andre. Han har inge skor på sig och inge skräp i hova. Nu var jag tvungen att köre hem han. Hn gick på som han bruker så han verker int till ha ont någe stans. Snelle venner vad kan dette vare? Jag är jätte oroliger för honom nu. Vad skall jag ta mig till.

Sv: Kotte är konstig.

Jadu, Pufffan, det lät ju inget vidare, stackars Kotte.. Har han inget synligt fel som sten , stickor eller småsår i/runtom hoven så får du nog ringa veterinären om det inte går över. Eller hovslagaren. Har du nån hovslagare eller brukar du verka hästen själv?

Jag och Valdemar bruk hjälpes åt.Han håller ficklampe och förstonings glase och jag verker.Vi har titt på hele hova och där finns inge. Han verker int vare varm eller till ha ont.Ja jag får väl ring veterinära. Bare det är en som kan sin sak. Jag vill då rakt int ha hit någe sprätt int.Tror ni att dom måst ge Kotte hemske sprut och sådant? Jag tyck det verker otäck med sprut. Oj, vad jag är oroliger nu.Det kan väl int vare någe faligt så han kommer att dö väl? Han och Karlsson är ju allt jag har.

Jag var ute och tömkörde min häst för nån vecka sån och upptäckte att hon var halt, trodde det var hovböld,men det var det inte utan hon hade nog bara sträckt sig eller fått en sena i kläm! Efter några dagar gick hältan ner och hon var bra efter en veckas vila ungefär, så jag började skritta henne lite lugnt efter det!
Det kan säkert va nåt sånt, så vänta några dagar och se om hältan går ner gör den det så vänta ytterligare några dagar, men har den inte försvunnit efter 1-1 ½ vecka, ska du nog kontakta veterinär!

Jo tack han är bätter nu.Nu kör jag ju inte så långt med han som L skriv. Jag far ju bare till Valdemar en gång om dagen nu. Valdemar är ju pigg som en traktor nu.Jag smörjd hans ben med honung och lind om med ena mjuk linde. Vet ej vad materilale heter men jag har en fell i samme material. Det ver ta på hanses ben. Han är myck bätter nu. Men om ni bare visst hur oroliger jag har vare. Har knappt kunne sove.

Hej!

Skönt att kotte är bättre!
Hur långt är det till Valdemar då?
Har du inte funderat på en kamera så att vi kan se bilder på Kotte och kanske dig?

/Lisa

Tog du det på Valdemars eller Kottes ben? Jag tror att du menar flees.(stavning?)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 128
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 617
Senast: hastis1234
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 176
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka