Kotledsinflammation

Sv: Kotledsinflammation

En kompis till mig behandlade med vitkål (som har en antiinflamatorisk effekt)
hon krossade bladen lite så de skulle få fram lite saft sedan lade hon dem mot kotan under en linda.
Nog för att hennes hästs hade en överansträngd kota. Men det kan ju inte göra skada att testa och hennes häst blev ju bra (Sedan om det var av vila eller vitkål eller en mix av dem som hjälpte vet ju bara gudarna :P)
Gurkmeja kan man oxå ge. Det är "indiens antibiotika" har jag hört :banana:

Det finns inget som hjälper som en ledinjektion. Sen om det ska vara kortison eller "tuppkam" kan ju diskuteras.
Jag föredrar en mix.

Jag fråga angående tuppkam och hon sa att tuppkammen var bara mjukgörande... Andra sprutan hon har fått inom 2v... Och vet sa att ja skulle börja köra och rida henne i skritt nu.. Idag när ja skulle köra henne ser ja att hon haltar.. vända på en gång och plocka av allt och gick i grimma då går hon normalt.. Antar att ja skall vänta.. Men vad gör att hon inte klarar tyngden nu??

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: skogaliten
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 420
Senast: Zetly
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 290
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 775
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈