kotledsinflamation???

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare caspar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 786
C

caspar

Har en ponny som är 5 år, riden i ett halvt år dressyr och skogsritter, blev för ca en och en halv månad sedan halt på vä fram, ingen värme och ingen svullnad, vet trodde hon hade sträckt sig, satte i gång henne så nätt med skritt för tre veckor sedan, sedan ökat på, men i förggår var hon lite halt på hö fram, ingen svullnad eller värme nu heller?

kan det vara kotledsinflamation? vad tror ni? ska ringa veterinären efter helgen.

Sv: kotledsinflamation???

Omöjligt att säga. Men visst kan det vara kotledsinflammation utan värme eller svullnad. Klinikbesök skulle jag definitivt föredra framför att ta ut vet, troligen behöver de bedöva och röntga för att hitta orsaken.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Grazing
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 748
Senast: Oknytt
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
2 036
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka