Kotledsinfektion

Shudde

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av kotledsinfektioner?
tror jag ställt frågan förut, men hur har det gått för de fallen ni vet? Hur lång tid efter kan det komam återreaktioner, om det har gått över 1 år, är det lugnt då?
Kommer tjockheten i benet alltid sitta kvar?
Om någon bara vet något skulle det vara jätteintressant att höra.

Infektion.... Inflammationer finns det 100-tals trådar att läsa om..
Har förstått att skadan är relativt ovanlig, skulle bara vara kul att höra (kul o kul.. :crazy:) vad andra har för erfarenheter.

Ledinfektioner är alltid farliga o ger lätt bestående skador både på ledbrosk o slemhinnor. Så även om infektionen är hävd så finns det alltid risk att leden inte håller i längden.
PL

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar