Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om hästen får en knäled-eller kotledsinflammation ska det enligt min veterinär inte ha någon påverkan på hästens fortsatta användning.
Men om inflammationen återkommer flera gånger i samma led så kunde det leda till att hästen blir obrukbar, eller inte går att använda som tidigare. Detta beror väl på att hästar inte kan skapa nytt brosk i en skadad led.
Men som sagt en inflammation i tex. knä el kota var ingen fara enligt vår vet. Det var OK att tävla hästen som tidigare och det var inga begränsningar på att den inte fick hoppas på mer än en viss höjd.
Dom vet inte riktigt varför detta har hänt. Ägaren och vetrinären tror att det kan bero på för oregelbunden ridning och övervikt.. Kan det stämma?
I vanliga fall har ägaren inte ridit hårt med hästen utan ridit mkt i skogen och lite dressyr då och då..
Det jag oroar mig för är att hästen kanske blir halt när han sätts igång som vanligt. Rids för närvarande endast i skritt och lite trav.
Hästhantering Dear Linnean, this won't solve your problem now, but just as a curiosity. in Spain what we do is introduce the trailer to the horses as...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.