kostnader?? hjällp!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hotstuff
  • Startdatum Startdatum
H

hotstuff

är det dyrare att betäcka med frusen sperma på en station? vad tex skulle det kosta mig allt som allt att få fram ett föl e Irco Mena? tacksam för svar!

Väntar föl efter Irco mena till våren. Det har hittills kostat 1250 i bokningsavg. + 3125 i språng + 8875 i seminavg, stationavg o inackorder + 10250 i dräktighetsavg 91-dygn (ingår fölförsäk. på 8000kr)
Summa: 23500kr
Utöver det tillkommer resor till seminstation, abortvirussprutor mm.
Att betäcka med frusen sperma är dyrare då semineringsavg är högre ofta är det även begränsat antal strån (doser av sperma) (för Irco mena 2st event. 3)
Hoppas detta gav svar på dina frågor
Lycka till

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 909
Senast: lizzie
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka