Nikki o Fabian

Trådstartare
Vad tror ni undersökningen av Fabbe kommer att gå på?

Jag vet att det är svårt att säga eftersom att man inte vet vad dom kommer göra.

Men vad brukar dom göra i stort sett o hur lång tid brukar det ta?

Böjer dom alla benen, klämmer o känner......??????
 
Sv: Kostnad

Det är ju väldigt olika, när vi undersökte våran ponny för nått år sedan så kostade det lite över tusen kroner men då var vi på klinik så vi slapp ju den extra kostnaden för att vet kommer ut å sånt. Inn epå kliniken longerade vi, dem böjde honom runt om, klämde i rygg och kollade på honom. Dem hittade en inflmation i ett fram ben så det blev en liten behandling och vila, Vi behövde inte ens åka på återbeök men jag tror att det är väldigt olka


Ska du ta ut en vet till stallet eller åker du i väg. ????
 
Sv: Kostnad

Jag brukar räkna allt under självrisken som ren vinst.

Sen kan det ta allt från en timme till en hel dag. Det beror ju på om man hittar hältan direkt eller om man måste bedöva led för led och sen böja och longera.
 
Sv: Kostnad

Jane_Done skrev:
Jag brukar räkna allt under självrisken som ren vinst.

Sen kan det ta allt från en timme till en hel dag. Det beror ju på om man hittar hältan direkt eller om man måste bedöva led för led och sen böja och longera.

Ok. Någon som skrev att om hästen är A1 försäkrad i folksam så är självrisken 2500 kr. Men jag vet inte för hur ycket han är försäkrad, det ända jag vet är att han är veterinärvårdsförsäkrad o livförsäkrad.
Det är ju ägaren som betalar hans försäkring.
Men jag har sms:at o frågat för hur mycket han är vet.vårdsförsäkrad, dock har jag ej fått svar än.
 
Sv: Kostnad

ska in med mitt sto på torsdag till Strömsholm och de sade att kostnaden för en hältutredning kan variera mellan 3000-15000kr.

Svider ordentligt i plånboken!!!
 
Sv: Kostnad

Ett tips är att kolla det innan så kan man "måla upp skräckscenariot" i huvudet så att man är lite beredd. Också bra att ta med försäkringsbevet/nr så att kliniken kan direktreglera med försäkringsbolaget - på så vis behöver du endast betala din självrisk vid kliniken...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
466
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
406
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 288
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 926
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp