Kostnad efter köp

M

Malle Palle

Kan nån berätta var genomsnittet i kostnaden för ponny.

Inte stallhyra.

Om det spelar nån roll bor jag i skåne.

Det finns säkert nån tråd om detta men jag hittar inte den.

Sv: Kostnad efter köp

Berätta lite mer om hur stor ponnyn är (A-B-C-D ponny?), hur mkt den kommer ridas etc.

Det jag kan svara på nu är vaccinering 1 gång/år ca. 200:- (hästinfluensa) sen är det stelkramp var 2-3 år? för samma summa ungefär.Ger du hösilage måste du vaccinera mot botulism för samma kostnad (grundvaccinering är dock 4 sprutor)
Hovslagare verkning ca 200-300:- el.Halvskoning 400-500:- och/eller helskoning 500-1000:-
Lite olika beroende på vart man bor etc.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 614
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
955
Senast: Askur2017
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 164
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka