kostnad debutant...

LitenIsa

Trådstartare
Satt nyligen och läste en propp för en debutant tävling och insåg viken skillnad det är på olika klubbar vad de tar för avgifter. Startavgift, uppstallning osv.

Vad tycker ni är rimligt? Är ju rätt dyrt att tävla fälttävlan.

Sv: kostnad debutant...

Startavgiften är ju 200-300 i en debutant och det tycker jag är ok....det som INTE är ok är när de tar 150-250 för veterinäravgift och har mängder med starter så det blir stora vinstsummor. Veterinäravgiften ska ju vara så nära självkostnadspris det går utan att klubben ska gå back naturligtvis.

Den tävling jag kikade på har 425kr för en debutant. Plus 300spänn för lite uppstallning vilket gör att jag skulle få betala 725kr för en debutantstart där jag lånar en box ett par timmar:crazy:. Vilken otur att man inte är rikare än man är:angel:

Till skillnad mot andra klubbar där det är mer rimliga kostnader.

Fast har jag tur kankse jag vinner en ny piggborste:idea:

Det är lätt att räkna ut vad veterinären kostar, däremot kan ambulansavgiften variera högst betydligt mellan olika landsting, har man sen också djurambulans så kommer den kostnaden till. På vår tävling gick det nästan precis jämnt upp med 150:- på ca 80 starter (en dag) och då hade vi "medelhöga" ambulanskostnader och ingen kostnad för djurambulans. Så det är inte utan att man funderar på hur mycket det blir över för de som har tre gånger så många starter och tar ut 250 spänn :eek::eek::eek:
Får hoppas att den klubb som tar ut 425:- för en debutant har bakat in veterinäravgiften i det, annars kan det vara bra att veta att om du så blir 10:e placerad skall "piggborsten" du får i pris vara värd minst 425:- :p:p:p

Det är lätt att räkna ut vad veterinären kostar, däremot kan ambulansavgiften variera högst betydligt mellan olika landsting, har man sen också djurambulans så kommer den kostnaden till. På vår tävling gick det nästan precis jämnt upp med 150:- på ca 80 starter (en dag) och då hade vi "medelhöga" ambulanskostnader och ingen kostnad för djurambulans. Så det är inte utan att man funderar på hur mycket det blir över för de som har tre gånger så många starter och tar ut 250 spänn :eek::eek::eek:
Får hoppas att den klubb som tar ut 425:- för en debutant har bakat in veterinäravgiften i det, annars kan det vara bra att veta att om du så blir 10:e placerad skall "piggborsten" du får i pris vara värd minst 425:- :p:p:p

Vad bra att äntligen få en "insiderinsikt" i vad det kostar med vet. på fälttävlan...jag vet ju bara hur mycket det brukar bli per ryttare när vi anordnar reg. hopptävlingar. I år har vi tagit 50-80 kronor i vet.avgift och det har täckt kostnaden med lagom liten 10% marginal.

Det finns nästan inget som får mig att gå igång så som dessa vansinnes avgifter för veterinär...VARFÖR ska jag som ryttare sponsra klubbarna med den extra avgiften??? Frågan har ju t om varit uppe nyligen i förbundets tävlingssektion där de uttryckligen sa att det är ENBART för att täcka klubbens kostnad som man ska basera avgiften på.

Det är ju tillräckligt dyrt ändå att tävla....

Läste proppen en gång till och nu lite noggrannare. Vettinär och ambulandsavgift ingick i den summan med 150kr så då kostar ju startavgiften bara 275 och det kan jag väl tycka är okej.

Fast tycker fortfarande det är hutlöst med 300kr för att låna en box några timmar. Dessutom vet jag att klubben har permanenta tävlingsboxar på anläggningen och alltså inte behöver hyra in mobila boxar.

Skit att man har en häst som får panik inne i transporten:crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 108
Senast: fio
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 691
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Jag har varit medryttare på en häst i ca ett halvår. Jag har nu börjat upptäcka att ägaren vill ha så mycket betalt som det går för...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
13 563
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar